Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Julkaisupaikka ohjelmalle

Päärynämies [16.02.2008 19:39:45]

#

Olen tässä koodaillut pientä ohjelmaa ihan omaan tarpeeseeni, koska en sopivaa ilmaista ole löytänyt(melkein olematon etsintä selittänee asiaa osaltaan). Ajattelin kuitenkin, että tuon ohjelman voisi jopa julkaista jossain, jopa lähdekoodeineen. Mietin vain, että missä sitä kannattaisi julkaista, jos sille päälle sattuu. Itsellä sivutilaa ei ole käytössä.

Sourceforge.net on tietysti tuttu paikka, mutta onko jotain muitakin hyväksi havaittuja olemassa? Riittää ihan vain mahdollisuus iskeä koodit ja ohjelma sinne jakoon pienen legendan saattelemana. Sitten pitäisikin vain suosiota odotella.

Jostain lisenssistäkin saa puhua, jos haluaa. Jotain GPL:ää mietin, koska se tuli ekana mieleen. Tarkoitus on tietysti tutustua myös mihinlie BSD-lisensseihin (tai mitä ikinä onkaan, selviää myöhemmin). En näe kerta syytä olla julkaisematta lähdekoodia, kun en tuota mitenkään ole markkinoida ajatellut.

Puhukaa siis nyt tai vaietkaa ikuisesti!

Jackal von ÖRF [17.02.2008 23:33:36]

#

Google Code (http://code.google.com/hosting/) on yksi vaihtoehto. Itse olen käyttänyt vain Sourceforgea, joten en osaa sanoa Googlesta.

Yleisimpiä avoimia lisenssejä taitavat olla GPL, LGPL, Apache, BSD, MIT, MPL ja jokunen muu. Tässä listoja eri lisensseistä:
http://www.opensource.org/licenses
http://en.wikipedia.org/wiki/Open-source_license

DudeDesign [18.02.2008 10:27:53]

#

Suosittelen lämpimästi sourceforge.net:iä, koska siellä näet todella helposti latausten määrän, kuinka monta ihmistä on sivua katsellut, millä sijalla projekti on listauksessa yms. Sivusto tarjoaa myös projektille mahdollisuuden luoda foorumeita, uutiskirjeitä, kuvakaappauksia ohjelmasta ja tietenkin voit myös pistää lataukset sivulle saataville.

Merri [18.02.2008 12:02:12]

#

Minä en näe SourceForgea kovin varteenotettavana, sen sivut on jotenkin onnistuttu rakentamaan kamalan monimutkaisiksi ja epäselkeiksi, ettei siellä sivuilla oikeasti jaksa pyöriä. Hyvä jos latauslinkitkään toimivat, niidenkin kanssa ollut toimimisongelmia enenevissä määrin viime vuosina.

karmis [21.02.2008 17:43:52]

#

Programmer's Heaven on must aika vakuuttava, tai sit spesifisesti sen mukaan saiteille mitä koodia kyseinen ohjelma on ( Java koodi JavaRanchille ) , tai minkälainen applikaatio sattuu olemaan ( uusi video codecci Afterdawnille ) ja niin edelleen... kohderyhmää ajatellen siis.

DudeDesign [21.02.2008 20:41:00]

#

Ehkä varteenotettaville käyttäjille sourceforge.net on vähän monimutkainen paikka, eikä sieltä ihan helpolla osaa välttämättä oikeaa versiota ohjelmasta ladata. Itse kuitenkin olen varsin tykästynyt tähän palveluun sen ilmaisuuden takia, ja myös sen takia, että se on todella tärkeä julkaisukanava avoimen lähdekoodin ohjelmille. Erästä projektiani ladataan sivustolta, kymmeniä kertoja päivässä ja olen varma, etten pääsisi sellaisiin lukuihin millään muulla palvelulla (ainakaan tässä tilanteessa...)

Makuasia :D

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta