Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Langaton lähiverkko

gamehouse [09.02.2008 16:57:38]

#

Olen tässä jo hyvän aikaa yrittänyt väkertää langatonta lähiverkkoa toimimaan kotiin, mutta en ole onnistunut. Homma menee näin:

Minulla on pöytäkone, jossa on Buffalon AirStation Wireless-G- USB- wlan- tikku, jolla saan toisesta huoneesta Linksysin langattomasta "jakajasta" netin. Linksysiin netti tulee modeemista. Olisiko mahdollista saada kytkettyä jotenkin Linksysiin pienellä kaapelilla toinen kone, jossa ei ole langatonta vastaanotinta, joka jakaisi tulostimen ja muut tiedostot langattomasti tälle minun koneelle?

Selitinkö liian vaikeasti?

peg [09.02.2008 20:08:56]

#

Kyllä rj45 kaapelilla. Tämä kone jossa on tulostin kiinni, jaat tulostimen verkon muille käyttäjille. Linksysin asetuksiin laitat sallituksi yhteydeksi vain
127.0.0.1 ja localhost yhteyden, siis tähän tietokoneeseen jossa on tulostin.
Myös palomuuri, vaikka ohjelmallinenkin hoitaa myös homman.

EDIT: koneessa pitää olla tietysti verkkokortti ja rj45 kaapeleita on kahdenlaisia (ristiinkytketty vai suora) enkä nyt muista kumpi pitää olla, mutta liikkeissä tietävät.

groovyb [11.02.2008 23:15:37]

#

mä tekisin lähiverkon linksysin purkin natin kautta.

eli tosiaan tuo rj45 pc - purkki välille, natista pistää päälle että tämä paikallinen ip ja tämä paikallinen ip saa nähdä toisensa.

sitte vaa lähiverkko reitittimen kautta ja share päälle asemille/kansioille/printterille, mitä sitte haluatkaan jakaa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta