Olen tässä yli 2 vuotta koodannut roolipeliä joka muistuttaa hyvin paljon Ultima vitosta mutta on toki teknisesti kehittyneempi ja mukavamman näköinen.
Taisteluihin vaan pitäisi saada järkeä.
Muuttujia on Strength(voima,voiko asetta edes kantaa ja kuinka pahan iskun voi antaa),Dexterity(ketteryys,vaikuttaa väistöihin ja tietty myöskin omaan iskuun),Intelligence(älykkyys,ei vaikuta kovin pahasti taistelussa),Accuracy(tarkkuus,vaikuttaa jousiaseiden osumiin).
Eli Str,Dex,Int,Acc.
Ja aseen minimi ja maksimiosumaarvot.
Sitten tietty jonkinlaisia noppa-arvoja eri Luckyä.
Näistä pitäisi sitten kehitellä toimivat iskuHitPointArvot.
Jos joku olisi niin viisas että osaisi moisen homman niin toki saa nimensä pelin alkuun.Combat rules by se ja se.
Onko pelissä mukana millaiset systeemit suojilla? Entä mitkä ominaisuudet löytyvät aseilta? Itseltään voisi jotain löytyä, riippuen onko idea miten yhteensopiva sinun systeemin kanssa..
-Grey-
Aseilla ei ole muita ominaisuuksia kuin kantama ja maximumdamage ja minimumdamage.
Kerro toki ideastasi.
Hm, ideani on lähinnä kehitetty tilanteeseen, jossa aseilla voi olla myös tarkkuutensa. Vaan katsotaan saisitko jotain improvisoitua. Elikäs, vahinko. Otetaan aluksi arvo, joka on ns. normaali. Esim. 5. Hahmo jonka voima on viisi tekee vahinkoa väliltä 1-5 ilman aseita. Jos voima on vaikka 6, vahinko on 2-6. Jos 4, 0-4. Aseen vahingon lisääminen tuohon on siis aika helppoa. Ase jolla 5-8, muuttaa vahingon 1-5 > 6-13. Eri asia sitten jos systeemin piti nopanheittoja simuloida..
Tarkkuus. Taas valitaan joku perusluku, esim. 10. Sitten katsotaan mahdollisuus osua. Jos vastustajalla on Dex 6 ja hyökkääjällä Dex 5, Acc 7. Jaetaan 5+7 vastustajan 6. Mahdollisuus osua on 2/10 tällä kaavalla. Tai jos vaihdat arvoaluetta mistä arvotaan, esim. 5, niin muuttuukin mahdollisuus 2/5. Improvisoi tästä jotain kelvollista itsellesi..
-Grey-
Kiitos Grey.Eiköhän noista jotain toimivaa saa aikaan.
Ainakin ihan uusia ajatuksia mulle.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.