Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Blitzmax-koodaajia

Sivun loppuun

johncage [01.02.2008 22:30:29]

#

Terve,

Löytyykö Blitzmax- koodaajia? Olisi mielenkiintoista vaihtaa koodia/ideoita.
Itse paraikaa ao projektin kimpussa:

https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/16225-blitzmax-projekti

Peli valmistuu syksyllä.

vehkis91 [02.02.2008 13:00:10]

#

Minuaa kiinostaisi testata peliäsi, joten voisitko laittaa taas demoa "näkyviin"?

johncage [03.02.2008 03:05:27]

#

Homma on edistynyt mukavasti ja uutta ideaa tullut peliin pähkäilyiden jälkeen.
Nyt vastustajilla on samanlainen shieldimittari kuten esim. c&c- pelissä, eli
viholliset eivät tuhoudu välttämättä yhdestä osumasta. Pelaajalle on lisätty
uudeksi aseeksi kranaatinheitin (muiden perusjuttujen lisäksi). Sen
sinkoutumisvoimaan vaikutetaan samalla tapaa kuin biljardissa tms. Aika
hauska ja näppäryyttä vaativa ase, kun vain oppii sitä käyttämään.

http://www.emsproject.com/shot.jpg

Laitan uuden demon lähipäivinä. Pelimoottori vihollisineen alkaa olla valmis.
Nyt kevään aikana olisi tarkoitus tehdä menut, animaatiofonttimosa, intro, skriptailla kenttiä karttoineen sekä tehdä paljon musaa&effuja peliin.

vehkis91 [03.02.2008 17:30:17]

#

ok...

johncage [07.02.2008 00:54:23]

#

Terve,

Homman nimi olisi se, että jo jaksaisitte ladata ao linkin päässä olevan demon. Se on raa'asti yksi kenttä vain yhdellä vihollisluokalla ilman mitään introja, musaa tms. Ideana olisi kuitenkin nyt hieman tasapainotella näitä kenttiä. Onko kenttä vaikea/helppo? Kun viholliset on tuhottu, saadaan hieman dataa. Tuosta datasta olisin kiinnostunut. Miten menee ekalla kerralla - miten paranee tulokset tokalla ja kolmannella? Tarkoitus on koodata jokaiseen kenttään ns. par- tulokset, joiden mukaan sitten pisteytetään suorituksia. Itse esim. pelaan tämän demokentän suht. helposti ao tuloksilla:

time (secs) 47
shield 98
fired 96
missed fires 49

Peliin on tullut uusi ase - kranaatti. Spacekranaatti on uusinta teknologiaa ja tuhoaa vastustajaa mukavasti kun vain sen osaa heittää oikein:) Tosin tässä kentässä pienet guardian- oliot haittaavat hieman työskentelyä. Kranaattien kokonaismäärää ei tarkasti näe, ainoastaan yläkulman energiamittarista näkee suurinpiirtein sen, onko niitä jäljellä (tälle en voi mitään, pelaajan vanhan aluksen energiajärjestelmä kun on mitä on :)

Näppikset:

- kursorinäppäimet - aluksen ohjaus
- a - se oleellinen (räiskintä)
- s - kranaatin sinkoaminen. Mitä pidempään näppäin on pohjassa, sitä pidemmälle kranaatti lentää (=minigolf- tyyliin).

http://www.emsproject.com/Star_Opus_I.exe

p.s Demo on pakattu ja kryptattu Moleboksilla, joten se ei tarvitse asennusta ollenkaan, peli käynnistyy mukavasti suoraan klikkaamalla exeä.

Kray [07.02.2008 15:22:27]

#

Mulla:
Time 33
Shield 30
Fired 9
Missed 1
Käykös kateeks? :)
Edit: Tokalla:
Time 26
Shield 66
Fired 10
Missed 0

squid [07.02.2008 15:35:49]

#

Tyylikäs peli :) Noita ohjuksiahan voipi käyttää myös "miinoina" ;)
Nopein läpipeluun on toistaiseksi ollut 22s

johncage [07.02.2008 15:43:58]

#

Aika nopeaa ja tarkkaa:) Tosin alus on saanut osumia shieldin ollessa enää 30. Tässä mietin, miten pitäisi noita arvoja painottaa kun loppupisteitä lasketaan.

Kray [07.02.2008 15:52:20]

#

Huomaa että latasin koko ajan pelkkiä granaatteja. Kun ilmestyin lensin välittömästi vihujen viereen ja latasin täyslaidallisen granaatteja. En ampunut yhtään normaalia ammusta :)

johncage [07.02.2008 15:53:53]

#

squid kirjoitti:

Tyylikäs peli :) Noita ohjuksiahan voipi käyttää myös "miinoina" ;)
Nopein läpipeluun on toistaiseksi ollut 22s

Jep - niitä voi tiputtaa esim. hiljaisella vauhdilla ja pysähtyessään ne aktivoituvat sitten miinoiksi. Jatkokentissä tosin yksi vastustaja pystyy pyörivällä laserilla niitä tuhoamaan.

Resiina [07.02.2008 16:19:33]

#

Hieno peli, nopeiten olen päässyt 9 sekuntiin tuon läpi.

johncage [07.02.2008 23:17:19]

#

Resiina kirjoitti:

Hieno peli, nopeiten olen päässyt 9 sekuntiin tuon läpi.

9 sekkaa on jo aika killeri:) Tämä kenttä taitaa olla aika helppo... eli siis niitä pelin alkusektoreiden kenttiä. Peli tulee jakautumaan useaan galaksiin, joissa joi vapaasti pelata kenttiä läpi. Kun galaksin kaikki sektorit on koluttu, päästään uuteen.

johncage [08.02.2008 01:55:30]

#

Tässä uusi kenttä testattavaksi. Musta aukko aiheuttaa lentoradalle pientä ongelmaa ja podin sisällä piilee yllätys...

http://www.emsproject.com/Star_opus_Black_hole.exe

ByteMan [08.02.2008 09:11:22]

#

on muute hyvä peli :D
aluksi tosin jäi peruutusnappulaa kaipaamaan, mut sit pääsi sisälle kontrolleihin
toi mustan aukon podi on aika siisti ;)
eka kenttä:
kerta 1:
time: 126
shield left: 30
fired: 528
missed: 396

kerta 2:
time: 144
shield left: 38
fired: 640
missed: 504 (tarkkaa touhua :D )

musta aukko kenttä:
kerta 1:
time: 36
shield left: 13
fired: 182
missed: 117

kerta 2:
time: 27
shield left: 46
fired: 151
missed: 76

vehkis91 [08.02.2008 16:04:33]

#

Hyvä peli, mutta näytön välkkyminen häiritsee vähän...

Kray [08.02.2008 17:07:47]

#

Mikä välkkyminen? Muuten, musta aukko -kenttä on aika paha, en pärjännyt yhtään. Lisäksi efektit olivat niin suuret, että alusta ei näkynyt millään :).

Kray [08.02.2008 19:12:01]

#

Hmm.. Luin lokitiedostoa jonka ohjelma jättää. Mitäs tämä tarkoittaa? Miksi ohjelma koskee taustakuvaan?

[ 42083:0858] :WRAPPER: Search C:\Documents and Settings\Konsta\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Internet Explorer Wallpaper.bmp in NULL
[ 42085:0858] :WRAPPER: Search C:\Documents and Settings\Konsta\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Internet Explorer Wallpaper.bmp in NULL

johncage [08.02.2008 23:46:48]

#

kray kirjoitti:

Hmm.. Luin lokitiedostoa jonka ohjelma jättää. Mitäs tämä tarkoittaa? Miksi ohjelma koskee taustakuvaan?

Kyseessä on Moleboksin evaluaatioversio joka tekee tuollaista lokia. Varsinainen ostettu versio ei moista tee. Moleboksihan on on softa, jonka avulla voidaan kaikki tiedostot pakata ja kryptata yhteen exe-tiedostoon. Lisäksi sen avulla voidaan ajaa esim. directx-dll-tiedostoja ilman rekisteröimistä. Tämän idana on olla jättämättä koneeseen mitään jälkiä rekisteriin tms.

johncage [09.02.2008 01:11:20]

#

kray kirjoitti:

Mikä välkkyminen?

Missä laitekokoonpanossa näkyi välkkymistä? Peli pyörii 30 framea sekunnissa ja DirectX 7:lla. Tuota frameratea oli pakko tiputtaa kun musaraitoja on tulossa mukaan. Mutta se ei aiheuta välkkymistä, kun peli anyway käyttää backbufferointia. 60 framea sekunnissahan olisi kyllä saanut aikaan silkinpehmeän objektien liikkeen.

Saattaa olla, että julkaisen pelistä vielä 'extreme' -version joka on tarkoitettu uusille koneille sisältäen 60 fps- moodin ja triplana partikkeleita ja muuta effua. Laajakuvatöllöille on tulossa pelin menujen kautta säätö - muutenhan graffa näyttää aika tökerön venyneeltä.

Kray [09.02.2008 07:36:01]

#

En minä kysynyt miksi se jättää lokin vaan miksi se koskee taustakuvaan. Luepa mitä kopioin tiedostosta!

johncage [09.02.2008 19:59:19]

#

kray kirjoitti:

En minä kysynyt miksi se jättää lokin vaan miksi se koskee taustakuvaan. Luepa mitä kopioin tiedostosta!

Hyvä kysymys - sitä pitää kysyä Moleboksin tekijöiltä. Taidanpa ihan mielenkiinnosta laittaa heidän foorumilleen topicin asiasta...

vehkis91 [10.02.2008 11:45:04]

#

Koneen tehot: Amd turion 64 mk-38 2.2Ghz
Keskusmuisti: 2.5Gt
Näyttis: Ati radeon x1100 256Mt

Väkkyminen varmaan johtuu näytön hitaasta päivittämisestä...

User137 [18.02.2008 04:27:24]

#

Muuten ok mutta lopputilastosta saa hädin tuskin selvää:
http://i31.tinypic.com/2ldxago.png

Radeon 9200 eli suunnilleen Geforce 2 tasoinen vanhahko näytönohjain.

johncage [18.02.2008 08:33:49]

#

User137 kirjoitti:

Muuten ok mutta lopputilastosta saa hädin tuskin selvää

Pelistä puuttuu vielä kokonaan menu/ikkunamanageri. Seuraavassa demossa sitten jo mukana + tähtikartta josta valitaan missioneita.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta