Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Hukattua tietoako?

E.K.Virtanen [29.01.2008 22:45:16]

#

Eli aiemmin alla oli ubuntu jonka vaihdoin openSuseen josta en kuitenkaan kokeilujen jälkeen isosti pitänyt.
Päätin palata ubuntuun, ja samalla vielä asentaa xp:n josko sillä jotain joskus jaksaisi leikkiä.

Nyt sitten ajattelemattomana menin xp:n asennusohjelmalla poistamaan osioita ja loin niitä. Ei siinä mitään mutta linux osiolla oli itselleni tärkeitä tiedostoja jotka olisi tarve saada surkeasti takaisin.
En ole vielä alustanut asennuksessa luomiani D ja E asemia joten tietojen pitäisi sielä vielä olla, vaan en ole löytänytkään yhtään windows ohjelmaa joka osaisi ns. raw osiolta tietoa hakea.

Ideoita?

matpit [30.01.2008 00:38:50]

#

Käsittääkseni jos et ole vielä kovalevyä käyttänyt niin jos luot samanlaisen osion/osiotaulun kun siellä oli jo ennen formatointia niin tiedot pitäisis pystyä palauttamaan. Jostain olen tällaisen kikan kuullut, mutta viisaammat korjatkoon/vahvistakoon.

Minä [30.01.2008 01:00:24]

#

Hölmöilin itsekin joskus samalla tavalla. Löysin Ubuntun perusrepoista konsolipohjaisen softan joka osasi osiot ja tiedostot palauttaa. Piruvie vain kun muista nimeä! Vaan jos se sieltä tulisi :)

Kokeile Ubuntun livelevyä apt-cache searchia? Sieltä vois jotain kuvitella löytyvän..

Itse hukkasin kaikki kuvat :/

E.K.Virtanen [30.01.2008 01:05:16]

#

testdiskia ja foremostia suositeltiin kokeilemaan ubuntun foorumeilla.
Katsoo kuinka ukon kay vai joutuuko eukolle selittamaan miksi 50 gigaa kuvia ja muita tallenteita katosi :-/

E.K.Virtanen [30.01.2008 01:49:54]

#

Elama jatkuu, testdisk pelasti tiedot ja varmaan siina samalla oman henkikultani :D

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta