Voiko SDL:ssä surfaceen ladata kuvia jotka eivät ole missään tietyssä kuvaformaatissa(esim.pcx,jpg,bmp)?Eli jos olisin vaikka piirtänyt pelin logon ja sitten muuttanut sen peräkkäistiedostoksi jossa on kuvan väriarvot peräkkäin pixeli ja rivi kerrallaan.
Eiköhän tuo onnistu ainakin omalla funktiolla, joka lukee tiedostoa ja piirtää surfacelle pikseli kerrallaan.
Täältä löytyy SDL_Surfacen tiedot.
Jos lataat SDL_Surfaceen omia formaatteja, pinta on hyvä luoda SDL_CreateRGBSurface-funktiolla. Tällöin ei tarvitse vääntää käsin pinnan "asetuksia", vaan voit kopioida kuvan suoraan(pixeli kerrallaan) pikseli-dataan. Osoite pikselidatan alkuunhan SDL_Surfacesta löytyvä void *pixels;
Kiitoksia neuvoista!:)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.