Hei!
On semmonen ihmeellinen ongelma tietokantaan lisäämisen kanssa. Oon jokin aika sitten tehny pienen asiakasrekisterin, joka lisää, poistaa jne. tietokantaan asiakkaan tietoja. Nyt olen aloittelemassa uutta juttua ja heti tuli ihme ongelma jota ei ole aikaisemmin tullut vastaan ja se liittyy tietokantaan lisäämiseen.
eli tietokanta on access 2003, tietokannassa on kentät id(laskuri), etunimi ja sukunimi. Tiedot kyllä menee tietokantaan hienosti ku käynnistää soveluksen ajamisen ja rupeaa tietoja syöttämään. Ongelma tulee siinä kun on lisännyt tietokantaan tarvittavat tiedot ja sammuttaa ohjelman ja käynnistää ohjelman ajamisen uudelleen niin tietokannassa ei olenkkaan enää niitä tietoja mitä on edellisen kerran syöttänyt. Eli tietokanta on tyhjä!
Olen käyttänyt tietojen syöttämiseen Bindingnavigatoria, ja edelliset sovellukset on tuon avulla kyllä toiminut. Nyt on samanlaista ku edellisessäkin sovelluksessa, mutta ei vain toimi.
Public Class Form1 Private Sub AsiakasBindingNavigatorSaveItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles AsiakasBindingNavigatorSaveItem.Click Me.Validate() Me.AsiakasBindingSource.EndEdit() Me.AsiakasTableAdapter.Update(Me.KantaDataSet.asiakas) End Sub Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load 'TODO: This line of code loads data into the 'KantaDataSet.asiakas' table. You can move, or remove it, as needed. Me.AsiakasTableAdapter.Fill(Me.KantaDataSet.asiakas) Me.BindingNavigatorAddNewItem.PerformClick() End Sub Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Me.AsiakasBindingNavigatorSaveItem.PerformClick() Me.AsiakasTableAdapter.Update(Me.KantaDataSet.asiakas) MsgBox("Tiedot tallennettu onnistuneesti!") Me.Close() End Sub End Class
Oletko ajanut ohjelmaa vain Debug -tilassa vai myös binäärinä? (exenä)
debug tilassa....
Kun ohjelmaa ajaa exenä niin muutoksien pitäisi oikeasti tulla tietokantaan. Itselläni oli sama ongelma ettei debug tilassa tullut muutoksia kantaan.
(Jos kuitenkin ajat ohjelmaa vielä debug tilassa tuon binäärin ajon jälkeen, korvautuu muokattu kanta taas debuggauksen vanhalla kannalla... näin ainakin minulla)
Anteeksi kamalasti myöhästyneestä vastauksesta!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.