Heissan
Minulla on access tietokanta missä on taulu Henkilo. Loin formille datagridviewin johon liitin lähteeksi tuon taulun Henkilo. VB loi sitten datasetin nimelta OmaDataSet ja sitten tuli HenkiloBindingSource ja HenkiloTableAdapter. Taulu sisältää kolumnit Lahettaja,Pvm,Kello,Viesti,Arvo ja automaattisesti juoksevan ID:n
Jos nyt muokaan gridviewissä rivejä niin miten saan päivitettyä muutokset alkuperäiseen tietokantaan??
Yritin
Me.HenkiloTableAdapter.Update(Me.OmaDataSet.Henkilo)
mutta ei tuosta mitään iloa ole, kun sulkee ohjelman ja käynnistää uudelleen niin alkuperäiset tiedot siellä on...
Vaikuttaako asiaan että alkuperäinen tietokanta on tyhjä, sisältäen vain kolumnit, eli kaikki tieto mitä kirjoitan on uutta/uusia rivejä?
Edit: kun avasin tietokanna accesissa ja lisäsin rivejä "manuaalisesti" (rivejä ei ollut yhtään avatessa tietokannan) niin tuo uokseva numero alkoi 5, eli ilmeisesti kun oon koittanut lisäillä rivejä ohjelmassani, niin tietokantaan on kyllä tullut rivejä (mitkä ei näy) mutta ei mitään tekstejä???
Itse törmäsin tuohon ongelmaan myös ja koitin kaiken maailman poppakonsteja kunnes huomasin, että alkuperäiseen tietokantaan tallentaminen ei onnistu debug -tilassa. Jos ajat ohjelman binääriversion, niin muutokset tallentuvat kyllä ihan normaalisti tietokantaan.
(Jos kuitenkin ajat ohjelmaa vielä debug tilassa tuon binäärin ajon jälkeen, korvautuu muokattu kanta taas debuggauksen vanhalla kannalla)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.