Jos teen pelin, jossa voi hypätä, ja hahmo putoaa takaisin maahan, niin siihen pitäis saada jotenki painovoima. miten saan sen tapahtumaan?
Ukolla on paikka(x, y). Lisäksi ukolla on nopeus(vx, vy). Nopeus muuttaa koko ajan paikkaa. Ukolla on vielä kiihtyvyyskin(ax, ay). Kiihtyvyys vaikuttaa kokoajan nopeuteen.
Eli yksiulotteisessa avaruudessa x, v, a.
a = 1.0; v = a*t; x = v*t; // t on kulunut aika.
Edit: Eli, kun ukko on ilmassa, siihen kohdistuu painovoima, joka aiheuttaa kiihtyvyyden(maassa 9.81m/s^2
Koodivinkeistä löytyy esimerkki: https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.