Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Windowsin asennus

Sivun loppuun

temu92 [30.11.2007 17:12:50]

#

Pitäs kaverin koneeseen saada WinXP uudestaan asennettuu, mutta kun se boottaa levyltä se valittaa ettei koneessa muka ole kiintolevyä. Sitten kuitenkin pystyy normaalisti boottaamaan jo olemassaolevaan Windowsin asennukseen. Mitä pitäis tehä et se toimis? Kiintolevy on SATA jos se vaikuttaa asiaan.

Legu [30.11.2007 17:27:54]

#

Windows XP:n asennus ei sinällään tue SATA-kiintolevyjä (*köh*). Jos koneessa on korppuasema, ajurit voi laittaa sinne ja sitten asennuksen käynnistyessä painaa F6 (?) ja käskeä asennusohjelman lataamaan ajurit sieltä. Googlella löytynee ohjeet.

K_L [30.11.2007 18:48:11]

#

Juurikin näin.

On huvittavaa, ettei edes win 2003 ei osaa hakea raid-ajureita muualta kuin disketiltä. Onneksi laitevalmistajan taholta on puututtu tähän. Voi siis olla, että kiintolevysi/emolevysi valmistajalta löytyy windowssin asennus softa. Tällainen on mm. HP:n smart start. Valitettavasti kotikoneet eivät ole niin tuettuja kuin palvelimet.

Osaakos Vista nämä temput? Läppäreissä ainakin tulee valmistajan oma softa, joka suorittaa asennuksen.

Mistä löytää disketeitä/aseman, kun sitä tarvitsee :D

Merri [30.11.2007 19:35:10]

#

Vista asentuu SATA-koneisiin ihan ok. XP:tä varten voi tietääkseni tehdä asennuscd:n jossa on sopivat ajurit mukana, tietty semmoisen koostaminen voi olla vähän työlästä.

ByteMan [30.11.2007 21:03:03]

#

mun läppärissä(HP) oli vistan asennusohjelma mukana. Sitte se tais kehottaa sellasta ku "järjestelmän palautuslevyjen luominen", mikä kannattaa tehä niin pian kuin mahdollista. Sillä levykkeellä(esim. CD) voi sitten vistan ns. uudelleen asentaa.
sama toimii ymmärtääkseni myös xp:ssä, mutta jos et tehnyt palautus levyä heti alkuun, siitä tuskin on enää mitään hyötyä, jos järjestelmässä on jokin vikana.

tai noin sen itse olen käsittänyt

temu92 [01.12.2007 18:22:20]

#

Noni, hyvä. Katotaan et mikä on kiintolevyn valmistaja ja ettitään siihen ajurit. Hienoo et konees on sentää diskettiasema ettei sellasii tartte lähtee ettimää erikseen :D

temu92 [02.12.2007 17:43:19]

#

En löytäny googlella mitään kunnon sivua, oisko jollain muulla parempi tuuri. Kiintolevy on seagate barracuda 7200.7 120gt, model ST3220026AS

Blaze [02.12.2007 17:58:11]

#

Et tarvitse ajureita itse levylle, vaan (emolla sijaitsevalle) SATA-ohjaimelle.

Metabolix [03.12.2007 18:28:55]

#

Eikös siinä asennusohjelman alussa ole mahdollisuus painaa F-jotain, jos haluaa ladata levykkeeltä ajurit?

temu92 [03.12.2007 18:33:27]

#

Jep, mutta vielä pitäs tietää mistä ne ajurit sais...
Nyt on ainaki emon nimi selvillä, MSI:n K8T-Neo MS-6702 mutta jos toikaan ei riitä ni johan menee jo hankalaks :S

Jotain floppyajureita latailin tuolta msi:n sivuita mutta ei toiminu. Vissiin väärät ajurit sitten


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta