Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Niistä oppaista...

Ikhtus [04.05.2003 17:03:46]

#

Sitä minä vaan, että näitä sivuja ei ole kai tarkoitettu aivan aloitteleville ohjelmoijille. Vai onko? Se kai lukee jossain, mutta olen missannut sen. Or?

Niistä oppaista sen verran, että en usko aivan aloittelevien niistä paljoa tajuavan. En siis valita, itse kyllä tajuan suurimman osan sillä kyllä meillä peräkylän peruskoulussa aikoinaan jotain ohjelmoinnista opetettiin. Joitakin perusjuttuja vaan. No mutta eipä muuta. Aloha

arcatan [04.05.2003 18:02:17]

#

No jaa, tästä en usko olevan "virallista" kantaa, mutta minun näkemykseni on että Putkaa ei ole suunnattu tietyn tasoisille ohjelmoijille vaan ennemminkin vaikka Basic-ohjelmoijille... Vaikka kyllä kaikki tänne saa tulla (no tietty peelot saisi jäädä vähän vähemmälle, mutta "fiksut" ihmiset)

Senpä myös sanon että ei liene kovin montaa aloittelija-myönteistä suomalaista ohjelmointisivustoa ja kyllä Putka on ainakin aloittelija-myönteisempi kuin vaikka Kuha... Muita sivustoja en juuri ole seurannut.

Noihin oppaisiin en ota kantaa.

Antti Laaksonen [04.05.2003 19:28:35]

#

On vaikea tehtävä kirjoittaa opas, jonka luettuaan kuka tahansa oppii ohjelmoimaan. Itse en ole siihen pystynyt enkä oikeastaan pyrkinytkään: tärkeä osa oppimisesta tapahtuu yleensä omien kokeilujen kautta. Kuitenkin olen yrittänyt selittää asiat mahdollisimman yksinkertaisesti.

Joka tapauksessa Ohjelmointiputkaan ovat tervetulleita kaikki ohjelmoijat taidoista ja ohjelmointikielistä riippumatta.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta