Olisi kiva tietää mitenkä 3d maailma luodaa? Olen hajoitellut jo pitempää c++:ssa ja nyt olisi jo kiva ruveta vääntämään grafiikkaa. Mikä grafiikka kirjasto olisi sopivin 3d maailman luomiseen? Tiedän että eka pitää opetella aloittamallaan gafiikka kirjaston helpommat asiat, mutta haluaisin tietää miten 3d:tä tehdään.
OpenGL sopinee, jos englantia osaat niin Neon Heliumilla on aloittelijoille sopivia OpenGL-tutoriaaleja osoitteessa http://nehe.gamedev.net joilla pääsee nopeasti alkuun. Kannattaa kuitenkin opetella soveltamaan, NeHen tutoriaalit ovat ehkä hieman liiankin aloittelija-ystävällisiä, ja voi käydä niin että tulee vain kopioitua kaikki ymmärtämättä itse asiaa.
Jonkinlainen 3D-engine kannattaa vääntää, toki voit kuitenkin aloittaa ihan vain kokeilemalla miten eri funktiot käyttäytyvät. 3D-teoria on myös yksi asia jota kannattaa opiskella: tähän käy vaikkapa 3DICA, josta löytyy myös suomenkielinen versio. Sitten kun kokemusta on karttunut tarpeeksi voit aloittaa _oikean_ 3D-enginen vääntämisen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.