HEI! Ystävällisesti tiedustelisin olisiko kenelläkään antaa vinkkiä mistä löytäisin Visual C++ 8.0 manuaalin, mielellään suomenkielisen. Printtaan juuri ulos täältä putkasta PHP:n vastaavaa, mutten ole löytänyt samanlaista tuolle toiselle ohjelmalle. Olen ihan aloittelija vielä, joten manuaali saisi olla helppolukuinen...
Siis ei manuaali vaan C++-opas? Ihan alkeet voit opetella Putkan C-oppaan avulla, ei mene hukkaan. Suomenkielisiä hyviä C++-oppaita ei juuri ole. Yleensä suositellaan hassun hauskaa C++-oasta, mutta sen sisältöön kannattaa suhtautua tietyllä varauksella, se nimittäin opettaa asioita erittäin vanhentuneesti ja myös väärin.
C++.Net onkin sitten asia ihan erikseen, jos nyt sillä ajattelit ohjelmoida. Sitä varten tarvitset ensin perustietämyksen C++:n syntaksista ja sitten minkä tahansa .Net-oppaan kirjastojen opettelua varten. Syntaksin opetteluun suosittelen "tavallista" C++:aa tuon .Netin sijaan. Mitään .Net-opassarjaa en osaa neuvoa.
ihanpihalla kirjoitti:
HEI! Ystävällisesti tiedustelisin olisiko kenelläkään antaa vinkkiä mistä löytäisin Visual C++ 8.0 manuaalin, mielellään suomenkielisen. Printtaan juuri ulos täältä putkasta PHP:n vastaavaa, mutten ole löytänyt samanlaista tuolle toiselle ohjelmalle. Olen ihan aloittelija vielä, joten manuaali saisi olla helppolukuinen...
Ajattelin vielä tarkentaa, että "Visual C++ 8.0" ei ole ohjelmointikieli vaan kehitysympäristö (ja kääntäjä) ohjelmointikielelle nimeltä "C++". Muita kehitysympäristöjä ovat mm. Dev-Cpp, Eclipse, Kdevelop ja Anjuta (itse käytän Eclipseä). Oppaaksi kelpaa siis mikä tahansa "C++"-opas tai "C++"-oppikirja ja näitähän on netti pullollaan.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.