Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: OpenLieroXän asentaminen DSL:ään

Dude [12.11.2007 21:38:56]

#

Mä en saa sitä käännettyä ku sen sivuilla on ohjeita mutta sitte ku mä yritän asentaa aptllä jotain mitä siihen tarttee niin sitte se valittaa jotain eikä ne asennu. Käytän Damn Small Linuxia. Joku voi myös antaa linkin josta saa binäärit.

Edit: Saatan saada toimimaan Debian-binääreillä.

Dude [12.11.2007 22:58:20]

#

Sitte ku yritin asentaa sitä niin tuli jotain libgd2 libsdl juttuja mitä pitäis asentaa ja että ne sais asennettua niin pitäis taas asentaa jotain...

Blaze [12.11.2007 23:26:25]

#

Dude kirjoitti:

yritän asentaa aptllä jotain mitä siihen tarttee niin sitte se valittaa jotain

Dude kirjoitti:

Sitte ku yritin asentaa sitä niin tuli jotain libgd2 libsdl juttuja

On sulla harvinaisen kehnoja ongelmakuvauksia.

Noilla tiedoilla, plus sillä faktalla, että en käytä Debiania (tai muutakaan deb-pohjaista), saat seuraavaa mutua:
Kääntääkses pelin tarvit pelin käyttämistä kirjastoista niin ajo- kuin kehitysversiotkin (kirjasto-dev -nimiset paketit). Tuolla sivulla näyttäis olevan Gentoo ebuild, josta lunttaan, että vaaditut kirjastot on media-libs/libsdl, media-libs/sdl-mixer, media-libs/sdl-image, dev-games/hawknl, media-libs/gd, sys-libs/zlib ja dev-libs/libxml2. Noitten nimet ei aptissa oo välttämättä ihan samat, mut sinnepäin. Asennettuas kirjastot aptista kääntyy peli todennäkösesti vain komentamalla ./configure && make

Dude [12.11.2007 23:48:03]

#

sitte mä sain niitä asennettua synapticilla mutta libc6 ja libsdl1.2debian on liian vanhoja ja synaptic ja apt väittää että ne on uusimpia.

Edit: ku mä yritin päivittää libc6tosta niin se valitti että joku ohjelma tarttee sitä.
Edit2: Se ohjelma on joku e2fsprogs.

Metabolix [13.11.2007 10:33:50]

#

Kannattaapi muistaa, että DSL:n pienuudella on hintansa. Se käyttää melko vanhaa kerneliä (2.4-sarjaa) ja tämän takia myös joitain muita oleellisesti vanhempia paketteja, mistä seuraa, että monet muutkin paketit ovat yhteensopivuussyistä vanhoja. Monien uudehkojen pelien asentaminen voi siis olla liki mahdotonta.

Dude [13.11.2007 18:05:00]

#

Sekootin koneen vahingos mutta on jo korjattu.

voisko siis olla helepompaa asentaa se DSL-Nnää(2.6-sarjan kerneli)? Pitää vissiin ajaa sitä winellä(typerästi).

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta