Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Pelin tekijöitä

Sivun loppuun

SusiTeam [09.11.2007 16:01:04]

#

Olisiko pelin tekoon apuja , aloitan tekemään yksinkertaista mutta monipuolista peliä ja tarvisten siihen tukea, jos kiinnostaa ilmoitelkaa

Antti Laaksonen [09.11.2007 16:04:30]

#

Kertoisitko vähän tarkemmin, millainen pelistä tulee ja millaista apua tarvitset?

SusiTeam [09.11.2007 16:11:33]

#

Tarkoitus olisi tehdä peli jossa perutetaan oma sorafirma, ja pidetään sitä yllä kilpailemalla toiseten yritysten kanssa. Pelissä voisi ajaa kuorma-autolla,kaivinkoneella,pyöräkuormaajalla jns. Mutta en ole vielä aloittanu itse pelin tekemistä,eikä kokemusta ole muuta kun tekstin perusteella ,mutta sopisiko pelinteko ohjelmaksi CoolBasic jos ensimmäinen versio tulisi 2d:llä

crafn [09.11.2007 16:56:01]

#

Kuinka sitten itse ajattelit osallistua pelin tekoon jos kerran ohjelmointi-kokemusta ei tarpeeksi löydy? :o

Blaze [09.11.2007 17:34:52]

#

MR.Coodari kirjoitti:

Kuinka sitten itse ajattelit osallistua pelin tekoon jos kerran ohjelmointi-kokemusta ei tarpeeksi löydy? :o

Minä lukisin rivien välistä niin, että ketjun aloittaja haluais oppia tarvittavia taitoja niin, että saa tuollaisen pelin tehtyä.

Pelintekohan on siitä jännää puuhaa, että siinä tarvitaan muitakin taitoja kuin ohjelmointitaito, mut jos tämä on rekrytointiketju, suosittelisin ketjun alottajalle kertomaan suoraan, mitä itse aikoo tehdä projektin eteen. "Tehkää mulle peli" ei oikein vakuuta.

SusiTeam [11.11.2007 09:32:19]

#

Sori,sori kun en tajunnut alkuun sitä kirjoittaa, kiitos Blaze huomautuksesta, eli olisin itse valmis piirätmään peliin kaiken mahdollisen , mitä siihen tarvitseekin. Ja ohjelmoinnissakin voin auttaa jos tarvitsee

Mobel [11.11.2007 14:39:58]

#

Pelin tekeminenhän ei kovin helppoa ole - ainakaan aluksi. Ja mitä monimutkaisemman siitä teet, sitä vaikeampi kaikki on pitää järjestyksessä.

Tuollainen manageripeli, johon on vielä lisätty jonkinlainen ajopeli ei todellakaan ole helppo toteuttaa ensimmäisenä pelinä. Jos Basic-kieliä olet harrastellut voisin suositella jonkinlaista tekstiseikkailua, joka siis toimisi yksinkertaistetusti näin:

CLS
:ovivalikko
PRINT "Edessäsi on kaksi ovea ovea. Mitä teet?"
PRINT "a) Menen oveen nro. 1"
PRINT "b) Menen oveen nro. 2"
PRINT "c) Istun ja mökötän tässä"
INPUT "Syötä joko a, b tai c: ", vastaus$

IF vastaus$ = "a" THEN GOTO ovi1
IF vastaus$ = "b" THEN GOTO ovi2
IF vastaus$ = "c" THEN GOTO moks
IF ELSE GOTO ovivalikko
'...

Viimeksi koodasin QB:tä viisi vuotta sitten, joten voi parit syntax errorit läjähtää naamalle, muutta tuossa nyt periaatteessa miltä tekstiseikkailun runko näyttää.

Jos kuitenkin jo olet ohjelmoinut enemmän, voisin suositella tutustumaan putkan merkkigrafiikkapelejä käsittelevään oppaaseen (osa1, osa2 ja osa3).

Grey [12.11.2007 19:48:44]

#

DO
CLS
PRINT "Edessäsi on kaksi ovea ovea. Mitä teet?"
 PRINT "a) Menen oveen nro. 1"
 PRINT "b) Menen oveen nro. 2"
 PRINT "c) Istun ja mökötän tässä"
INPUT "Syötä joko a, b tai c: ", vastaus$
SELECT CASE vastaus$
CASE "a"
 CALL Ovi 1: EXIT DO
CASE "b"
 CALL Ovi 2: EXIT DO
CASE "c"
 PRINT "Mööh!": EXIT DO
CASE ELSE

END SELECT
LOOP

Vähän parempi (?) versio :-P

-Grey-

Mobel [13.11.2007 16:04:24]

#

Grey kirjoitti:

Vähän parempi (?) versio :-P

Jep, kiitos parannuksesta. Tosiaan hetki vierähtänyt siitä kun näitä harrastelin. ^^


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta