Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Tulostuspainike ei näy IE:llä

piksu [30.10.2007 18:31:00]

#

Heips. Mikähän on pielessä, kun nettisivulle javascriptillä tekemäni tulostuspainike näkyy ja toimii Mozillalla ja Operalla, mutta ei IE:llä (ei edes näy)? Tulostuskoodini näyttää tältä

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
     if (window.print)
      {
      document.write('<form> '
      + '<input type=button name=print value="Tulosta sivu" '
      + 'onClick="javascript:window.print()"></form>');
       }

</script>

pistemies [30.10.2007 19:20:40]

#

Kyllä tuo minulla näkyy. Mutta onko tuo document.write tuohon oikea juttu?

Ps. toimisiko tämä paremmin:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
       function form(){
      document.write('<form> ' + '<input type=button name=print value="Tulosta sivu" '+ 'onClick="javascript:window.print()"></form>');
       }
     if (window.print)
      {
        var $lataa = form();
       onLoad($lataa);
       }
      </script>

TsaTsaTsaa [30.10.2007 20:55:17]

#

Onko IE:ssä Javascript päällä? :)

piksu [30.10.2007 21:50:42]

#

Javascript pitäisi olla päällä, sillä kyseinen koodinpätkä toimii toisella sivustolla myös IE:llä. Kaipa jossakin asetuksissa sitten on joku "bitti poikittain", sillä Pekka Mansikan koodi ei toiminut kokeilemillani selaimilla (Opera, Mozilla, IE) ollenkaan. Täytyypä tutkailla koko koodiani tarkemmin, josko vika löytyisi kuitenkin sieltä...
Itse en käytä IE:tä juuri koskaan, joten vinkki siitä, mistä javascriptin päällä- olon IE:ssä vois tarkistaa, olis varmaan paikallaan.

piksu [30.10.2007 22:04:08]

#

Jep! Mulla oli joku suojaus päällä, joka esti aktiivisen tiedon tms. näkymisen. Kun sallin tämän näkymisen, painike "pompsahti" näkyviin. =D

Vasta_alkaja [31.10.2007 13:53:14]

#

Heh,

Virheesi myötä myös varmaan huomasit, miksi kannattaisi miettiä toisenlaista toteutusta napillesi.

piksu [03.11.2007 18:03:09]

#

Kokeilin uudestaan tuota Pekan antamaa koodia, ja tulos oli aivan sama: IE esti aktiiviset toiminnot ja alkoi toimia vasta, kun sallin ko. toiminnot. Javascriptin käyttäjänä olen todellinen noviisi, joten "alkeellisia" virheitä sattuu... Onneksi jokainen on joskus ollut aloittelija. Kaikilla vain ei ole kaveria keneltä kysyä neuvoa, vaan täytyy näin "julkisesti" näyttää tyhmyytensä... ;)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta