Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kuinka vahvan anonyymiyden tor-verkko antaa?

tuuppi [25.10.2007 16:08:11]

#

Pohdin vain että kuinka vahvan anonyymiyden tor antaa, ja onko mitenkään mahdollista jäljittää jonkun henkilön ip tor-verkon läpi?

K_L [25.10.2007 18:21:33]

#

Näyttää ainakin kaaviolla aika vahvalta. Tulee mieleen kaikki legendaariset "hakkeri/krakkeri" leffat, jossa hyvikset/pahikset jäljittävät murtautujaa pisteeltä pisteelle.

Mutta asiaan. Yhden neuvon vain haluan sanoa, joka minulle aikanaan teininä kerrottiin. Internet ei ole niin anonyymi mitä uskot. Siis järki käteen mitä siellä tekee.

tuuppi [25.10.2007 19:32:16]

#

K_L kirjoitti:

Mutta asiaan. Yhden neuvon vain haluan sanoa, joka minulle aikanaan teininä kerrottiin. Internet ei ole niin anonyymi mitä uskot. Siis järki käteen mitä siellä tekee.

Taisit saada sellaisen kuvan että olen tekemässä jotain laitonta, mutta älä pelkää en ole tekemässä mitään pahaa kunhan vain aloin pohtia asiaa :)

arcatan [26.10.2007 14:49:20]

#

Ilmeisestikään IP-osoitetta ei aivan noin vain jäljitetä, mutta aukoton Tor ei varmasti ole. Torin riittävyys riippuu vähän siitä, että kenen et haluat tietävän, kuka olet, ja kuinka vahvasti luotat palvelinten ylläpitäjiin. Esimerkiksi varsin todennäköisesti monet tor-palvelimet ovat erilaisten tiedustelupalvelujen ylläpitämiä. Kannattaa myös muistaa, että Tor-verkosta poistuvaa liikennettä ei mitenkään maagisesti salata ja se voi helposti paljastaa henkilöllisyyden paljon paremmin kuin IP.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta