miten saa checkpointit ralli-peliin...
Suhteellisen helposti, koska jos osaa tehdä pelin niin varmasti osaa tuonkin päätellä.
Koodaamalla ne? Tarkistat vaikkapa auton x:n ja y:n ja vertaat niitä checkpointin x:n ja y:n. Mikäli tämä täsmää lisäät vaikkapa pelaajan aikaa 20 sekuntia.
niin mutta sellanen viiva. niinku generallyssa ja slicksissä...
Kuten mikko sanoi, jos ylipäätään meinaat slicks'n slide:n kaltaisen autopelin aikaiseksi saada, pitäisi tuollaiset pystyä päättelemään ihan itse. Suosittelen kynää ja paperia. Ymmärrän kyllä että tuo ei välttämättä ole niin hirveän helppo toteuttaa, mutta koetapa vielä ihan itseksesi :)
mutta en mä osaa tehdä niitä. oon mä niitä kulmiin saanu mutta en keskelle kenttää. onko siinä joku tyyliin: 50-65 siis tollanen väliviiva minkä väliltä se ottaas?
eikö täällä osata muuta ku basicia?
tuntuu tyhmältä paikalta...
lainaus:
tuntuu tyhmältä paikalta...
Minusta tää tuntuu lähinnä tyhmältä kysymykseltä.
lainaus:
eikö täällä osata muuta ku basicia?
tuntuu tyhmältä paikalta...
Päivän typerin letkautus. Yritä erottaa algoritminen toteutus ja itse ohjelmointi toisistaan. Ongelmallasihan ei sinänsä ole C++:an kanssa mitään tekemistä.
lainaus:
eikö täällä osata muuta ku basicia?
tuntuu tyhmältä paikalta...
Noh noh.. kylläpä nyt ois parin vi*** perk***n paikka,
mikähän sä nyt olet meitä täällä arvosteleen jos et
tuollaista nyt voi kehittää itte, eihän me nyt voida
sun puolestas tämmöistä tehä, jos me ei tiedetä kuinka
sä olet koko systeemin ees koodannu.. Ja kaiken lisäksi
täällä on paljonkin sellaista väkeä ketkä ei edes viitsi
koodata jollain basicilla (esim. minä). joo mutta jos
välttämättä haluat niin tälläisen esimerkin sulle voisi antaa:
if(autox == checkx && autoy == checky) { koodia }
älä tuu rutiseen mitään ennenku annat lisää tietoa!
toisaalta mä sen jo ratkaisin pitää kokeella käytännössä sitä juttua.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.