Eli aina välillä putkassa kaikki fontti on "pientä", välillä taas suurempaa, ehkä noin kokoa 16. Onko tuo tarkoituksella vaihteleva? Enpä oikein usko.
Otin vielä screenshotit molemmista fonteista:
http://img300.imageshack.us/img300/1931/
Ettei kävis vanhanaikasesti. ctrl+hiirenrulla on tuo yleisin fontin koonmuuttaja. :P
Pawe kirjoitti:
Eli aina välillä putkassa kaikki fontti on "pientä", välillä taas suurempaa, ehkä noin kokoa 16.
Ei mulla ainakaan. Epäilen samaa kuin rndprogy.
Niin ja windowsista firefoxsista on vähä eri ku linuxis.
Fontin kuuluisi olla aina samankokoinen, mutta minäkin olen silloin tällöin havainnut tuon merkillisen ilmiön. Mitä selainta muuten käytät? Ongelma on esiintynyt minulla Firebird-selaimella, mutta ei koskaan Firefox-selaimella. Tämä ilmiö on siksi kummallinen, että jos sivun lataa uudestaan, fontti muuttuu yleensä tavalliseksi.
Käytän Firefoxia.
Kas vain, vika on sitten yleisempi Mozilla-selaimissa kuin ajattelin. Jos joku on törmännyt vastaavaan ja osaa vieläpä selittää ilmiön, olisi hauska kuulla, mistä on kysymys.
Minä taas olen huomannut sellaisen, että ainakin Konqueror ja Firefox innostuvat aina toisinaan näyttämään vasemmalla heti logon ja valikon alla sisältöosan alussa HTML-kommentin lopetustagin (-->) normaalina tekstinä. Samaten aina välillä tämä sisältöosa rajoittuu noin 70 prosentin levyiseksi normaalista leveydestään, jolloin siis sisällön ja reunapalkin väliin jää valtava rako. Ilmiöt esiintyvät toisistaan riippumattomasti ja korjautuvat uudelleenlatauksella.
Jos ongelmia tulee, Firefoxille on saatavilla lisäosa, joka palauttaa fontin koon ennalleen. Siitä löytyy myös suurennus- ja pienennys-napit.
Löytyy https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/472
Minulla on ollut samaa ongelmaa, hieman eri foorumilla vain. Kerran muistan täälläkin käyneen niin? Ei kyllä sen jälkeen kun aloitin Gran Paradiso -kokeilun. :P
Korjautuu tosiaan uudelleenlatauksella. Jostain syystä koko tyylitiedosto ei aina lataudu ja jättää joitakin paikkoja ulkoasusta selaimen oletukseksi. Syytä en sitten tiedä.
mulla kylläki tekstin koko pysyy aina samana samalla käyttöjärjestelmällä ja samalla selaimella. Ja mä oon huomannu windowsis semmoosen jutun että joskus ku selaa jotain sivua hiirenrullalla niin fontti vaihtuu ja sivu ei liiku.
Dude kirjoitti:
...joskus ku selaa jotain sivua hiirenrullalla niin fontti vaihtuu ja sivu ei liiku.
rndprogy kirjoitti:
Ettei kävis vanhanaikasesti. ctrl+hiirenrulla on tuo yleisin fontin koonmuuttaja. :P
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.