Kun olen kuullut että iipee osoitteen voi vaihtaa, mutta miten.
Ja eikö tavallaan ole kaks iipeetä?
Netti ja joku muu iipee..
Haluaisin muutta kummatikin..
Tai edes toisen.
Jep, sulla on koneen oma eli sisäinen IP-osoite ja sitten se IP-osoite, jota käytetään internetissä. Esimerkiksi mun koneen sisäinen IP on: 192.168.0.2 ja tämänhetkinen julkinen IP on: 212.38.225.44. En oikein usko, että pystyt muuttamaan netissä käytettävää IP:tä, mutta mä saan vaihdettua sisäisen IP:n helposti, verkkokortin asetuksista. Kyllähän siihen voisi tehdä jonkun C++ -ohjelman mutta katotaan nyt... C++ sisältää ainakin valmiin funktion koneen nimen vaihtamiseen :)
Muuten, jos kiinnostaa tämänhetkinen julkinen IP-osoite...
Tuolla on joitain tietoja koneesta ja yhteydestä...
http://www.teemuikonen.net/userinfo.php
Mutta jos kunnon englanninkielistä listaa kaipaat ni sitten:
http://www.teemuikonen.net/userinfo.php?full
Serverin softa: Apache/1.3.20 (Unix) ApacheJServ/1.1.2 PHP/4.2.1 FrontPage/5.0.2.2510 Rewrit/1.1a
Heh..Tuon mukaan mulla on se php juttu mutta kone ei ymmärrä sitä kieltä...mjoo..
Sori mutta tuo tarkoittaa teemuikonen.net:in serverin softaa. Tyhmästi laitettu sinne sivulle kun siitä luulee että se tarkoittaa omaa konetta mutta niinpäs ei ole...
Vois vaikka käydä poistamassa sen kohdan...
Lähiverkon ip:n vaihtaminen on ainakin helppoa...
Mene verkkoyhteydet->lähiverkkoyhteyden ominaisuudet->tcp-ip ominaisuudet->määritä ip-osoite manuaalisesti tms.
Internetissä oleva ip-osoitteesi on kyllä hankalampi vaihtaa (luulisin että mahdotonta), sillä yleensä ip-osoite saadaan palveluntarjoajalta...
Internet ip-osoitetta ei voi vaihtaa.
Jos ip:n saa dhcp:ltä niin eikö ainaki windowsissa onnistu näin: Käynnistä -> Suorita -> winipcfg
Sitte "Vapauta kaikki" ja "Uudista kaikki"
lainaus:
Jos ip:n saa dhcp:ltä niin eikö ainaki windowsissa onnistu näin: Käynnistä -> Suorita -> winipcfg
Sitte "Vapauta kaikki" ja "Uudista kaikki"
Onnistuu se noinkin, mutta IP ei _välttämättä_ vaihdu vaan DHCP serveri voi antaa saman osoitteen takaisinkin tilanteesta riippuen. Windows XP:ssä (Pro) kun ei ole winipcfg ohjelmaa niin sama onnistuu ipconfig ohjelmalla:
ipconfig /release - vapautetaan IP osoite
ipconfig /renew - pyydetään DHCP:ltä uutta IP osoitetta
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.