Elikkä olisin tekemässä chat ohjelmaa, missä olisi myös muita ominaisuuksia, jotka näkyisivät kaikille samanlaisina, joten mitenkäs semmonen on mahdollista tehdä ja itse osaan vain alkeet C++ kielestä. Olisiko joku muu kieli parempi tällaisen ohjelman tekon kuin c++?
Jos c++ on mahdollista tehdä tämä niin miepä alan tekeen.
Lyhyesti ilmaistuna: chat-ohjelma + vain alkeet ei oo toimiva kaava, tee jotain helpompaa.
Kyllähän tuo onnistuu lähes millä tahansa ohjelmointikielellä. Jos meinaat tehdä, niin kannattaa opiskella paljon.
No siis kyllähän ihan vaan perustasoisen chat-ohjelman tekee melkein ohjelmointikielellä kuin ohjelmointikielellä alle tunnissa jos vaan kieli on kohtuullisesti hanskassa.
Mielestäni ei siis voida edes sanoa että chat ohjelma olisi mahdoton projekti aloittelijalle.
alle tunnissa ei mikään projekti onnistu aloittelijalta...
Grez kirjoitti:
jos vaan kieli on kohtuullisesti hanskassa.
Toisinsanoen: kyseinen henkilö ei ole aloittelija.
T.M. kirjoitti:
alle tunnissa ei mikään projekti onnistu aloittelijalta...
Niin sanoinkin että sellaiselta jolla on kieli jo kohtuullisesti hallussa. Tarkoitus oli vain kuvata, että projekti on yleisesti ottaen pieni.
Blaze kirjoitti:
Toisinsanoen: kyseinen henkilö ei ole aloittelija.
Niin, no pointtihan tietenkin on, että aloittelija opettelee. Missä paremmin oppii kuin yksinkertaisessa projektissa? Minusta chat-ohjelma on siihen tarkoitukseen ihan OK.
Jos lähdetään siitä että aloittelija voi tehdä vain sellaisen ohjelman, jonka hän osaa tehdä opettelematta, niin eihän hän koskaan voi tehdä mitään.
Njoo olin ehkä turhan kärkäs tuomitsemaan, helppous ja opeteltavien asioiden määrä riippuu kovasti toivotuista ominaisuuksista. Ajattelin lähinnä niin, että asioita opetellessa tulee tehtyä muutama yksinkertainen ohjelma, ja näiden ohjelmien koodia voisi sitten hyödyntää siinä chat-ohjelmassa. Toki jos tekee itse chat-ohjelmasta yksinkertaisen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.