Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tarvis pakkausohjelmaa

Sivun loppuun

nörtti [18.09.2007 14:56:24]

#

Olen käyttänyt alusta alkaen 7-zip ohjelmaa. Kokeilin jokuaika sitten WinZippiä.
Ainoa juttu jota ei ollut 7-zipissä oli käteväksi osoittautunut itsepurkautuvien pakettien teko. Tietääkö kukaan mistä sais itsestäänpurkautuvia paketteja tekevä
pakkausohjelma?

tsuriga [18.09.2007 15:11:16]

#

On siinä 7-zipissä moinen, "Create SFX archive" (SFX = Self-extracting). Tiedostojen lisäys ja poistaminen noista .7z tiedostoista olis kyllä mukavia ominaisuuksia.

EDIT: Siinä Passwordin yläpuolella "Add to Archive" -ikkunassa.

nörtti [18.09.2007 15:36:39]

#

Missä kohti? En ole huomannut sitä missään.

kayttaja-2791 [18.09.2007 18:15:02]

#

Winrar osaa kanssa myös tehdä noita itsepurkautuvia paketteja.

Blaze [18.09.2007 19:11:14]

#

Winnar oli kyllä yks niitä parempia pakkausohjelmia, harmi, että se makso r$$$aa.
Erillinen "pakkausohjelma" minusta tosin on jo aikansa elänyt käsite. Sen tekemien asioiden soisi olevan integroituna tiedostonhallintaohjelmaan. Voinkin lämpimästi suositella Konqueroria kaikkiin tiedostonmankelointitarpeisiin.

nörtti [19.09.2007 14:56:29]

#

Sen saa tehtyä ainakin minun uudessa 7-zip 4.55 betassa, taitaa toimia myös aiemmissa, en oo ennen tarvinnu. Lisäys:Valitse tiedosto(t) jotka haluat lisätä pakettiin. Paina sitten hiiren oikeaa nappia ja valitse 7-zip | lisää paketiin...
Poisto:Avaa paketti. Valitse sitten poistettava(t) tiedosto(t), paina hiiren 2 painiketta. Valitse sieltä poista.

Dude [20.09.2007 16:59:16]

#

Mä käytän ainaki winrarria. Se tosin aina valittaa että pitäis rekisteröirä mutta ei se haittaa.

Merri [21.09.2007 07:34:16]

#

IZarc. Ei ole kilpailua sille ohjelmalle. Ilmainen, saa halutessaan suomenkieliseksi helposti (kieltä kysytään heti asennuksen yhteydessä) ja osaa monta formaattia. 7z, zip, rar ja moni muu sujuu.

groovyb [28.09.2007 06:26:30]

#

ihan perinteiset dos pakkaajat ja purkajat ovat minun mieleeni.
äkkiä ne komentojonot oppii

pakkaamiseen

rar.exe
arj.exe
zip.exe
ace.exe

purkamiseen

unrar.exe
arj.exe
unzip.exe
unace.exe

DudeDesign [29.09.2007 13:18:09]

#

Onhan se Winrar hyvä, mut ne rekisteröitymisviestit ärsyttää.. :/

Grez [29.09.2007 14:45:37]

#

Itse laittaisin äänen 7-zipille. Mistä joku on keksinyt, että paketteihin ei saisi lisättyä tai poistettua osaa tiedostoista. Itse olen moisia toimintoja käyttänyt jo vuosia sillä..

Hyvää:
+ Open source
+ Ilmainen
+ Pakkaa tiukasti
+ Pystyy tekemään itsepurkautuvia paketteja
+ Löytyy useille käyttöjärjestelmille

Huonoa:
- Käyttöliittymä ei ole niin viimeistelty kuin joissain kaupallisissa
- Hidas pakkaamaan (jos ei tarvi pakata niin tiukasti niin saa nopeammaksi)
- Ei saa ihan niin monille eikä löydy suoraan niin monista käyttiksistä kuin perinteisimmät

nörtti [05.10.2007 15:25:14]

#

Ite valitsin 7-zipin koska se on Open sourcea ja koska se on ilmainen.

tsuriga [05.10.2007 19:58:50]

#

Taitaa olla niin, että kun 7-zipillä pakkaa monta tiedostoa kerralla, niin se merkihtee ne yhdeks ja samaks köntiks siellä arkistossa. Jos sitten yrittää poistaa tiedostoja siten, ettei valitse tuota koko joukkoa, tulee miulla ainakin "Not implemented". Ja "Add" namiska taasen tuottaa virheilmoituksen "Compress operation not supported for that folder." Näin siis 7-zipin File Managerissa, v4.49beta.

Grez [06.10.2007 02:55:37]

#

Joo, ilmeisesti en ole sitten poistanut koskaan sopivaa yksittäistä tiedostoa, kun en ole tuohon törmännyt aikaisemmin. Yksittäisten tiedostojen lisääminen nyt joka tapauksessa onnistuu, koska sitä pari skriptiä tekee minulla jatkuvasti.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta