Itse omistan DirectX 7 kirjan ja olen ajatellut, että alkaisin taas koodaamaan DirectX 7 versiolla, mutta ongelma on siinä, että se on jo niin vahna että haluisin edetä jo uudempiin joten ehdotelkaapas hyviä OpenGL ja DirectX kirjoja.
Edit1: Kirjan olisi hyvä olla suomenkielinen, koska en jaksa alkaa suomentaa kirjaa. :D
Itellä tämän kirjan edeltävä versio (Beginning OpenGL Game Programming (Game Development Series) )
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/
Kyseistä kirjaa suositteli http://nehe.gamedev.net/, josta muutenkin aloitin OpenGL ohjelmoinnin opettelun.
Ei ole suomeksi, mutta ei sitä tarvitse kääntää. Senkus lukee suoraan lontooksi.
Vois ostaa ton jos en satu löytämään mitään suomenkielistä hyvää opasta, koska en jaksa millään alkaa suomentelemaan, koska enkuntaito ei ole mikään paras.
Itsellä on DirectX Trainer, jota en siis todellakaan ole "tahalteni" ostanut, tulipahan ilmaisena kylkiäisenä jonkun muun mukana. Kuitenkin, asiallinen kirja.
Sitten, Inside Peliohjelmointi on loistava kirja peliohjelmointia suunnitteleville, ja siinä esimerkit ynnä muut on DirectXillä, sekä lyhyttä ohjenuoraa DX:lle. Kummatkin IT Pressistä, siitä vaan hakemaan. En viiti suoraan sivuja linkittää, niillä on vammasesti toi systeemi.. ..erm, ei tosin oo hajuakaan IT Pressin nykysestä tilanteesta, näkys vaan olevan joku IT Info josta saa virtuaalikirjoja.. jaa'a.. eti ite! Hyviä kirjoja kummatkin kuiteski :|
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.