Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C: SDL & rotozoom

kayttaja-3842 [31.08.2007 15:50:21]

#

Elikkäs olen tekemässä autopeliä ja tuli sellanen ongelma vastaan,että kun käännään autoa rotozoomilla, niin auto ei käänny "luontevasti", eli (kääntymis akselikö se nytten on) on väärässä paikassa. Eli auton pitäisi pyöriä pyörittäessä sillai ettei keskus liiku mihinkää nytten auto kääntyy kuin palikka.

Eli miten keskus kohtaa eli akselin kohtaa voi muuttaa vai voiko sitä?

TsaTsaTsaa [31.08.2007 16:09:43]

#

Haku sanoo: https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/14010-sdl-pyöritys-keskipisteen-ympäri

kayttaja-3842 [01.09.2007 09:55:13]

#

Kiitosta vaan.

kayttaja-3842 [01.09.2007 20:17:54]

#

Ilmeni vielä yksi probleema. Eli math.h sisältämä cos funktio palauttaa väärän arvon. Eli cos(85); palauttaa -0.984377 ja wintoosan laskin taas 0,08716. Eli missä vika voisi olla?

tgunner [01.09.2007 20:21:56]

#

Math.h käyttää trigonometrisissa funktioissa radiaaneja, mutta wintoosan laskin todennäköisesti asteita.

Antti Laaksonen [01.09.2007 20:22:27]

#

C-funktio ymmärtää kulman radiaaneina ja Windowsin laskin asteina.

Tässä on pari hyödyllistä kaavaa:

radiaani = aste * pii / 180
aste = radiaani * 180 / pii

Esim. kulma 85° on radinaaneina 85 * 3,141592654 / 180 = 1,483529864.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta