Vihdoin heräsi kiinnostus 3D-ohjelmointiin. Luultavasti kolmiulotteinen rautalankalaatikko olisi helpoin koodata, joten ajattelin yrittää sellaista.
Tarvitsenko mitään erikoiskirjastoa Javaan, jos haluan tällaista yrittää? Koska kolmas ulottuvuus on puuttunut tähän asti kaikista tekeleistäni, joten kaikki tieto aiheesta on tervetullutta. Miten esimerkiksi kuution pisteiden koordinaatit lasketaan? Ilmeisesti tähän käytetään matriiseja, jos en aivan väärässä ole? Ja jos jostain löytyy tutoriaali kuution ohjelmointiin olisi se vallan mukavaa!
Javaan löytyy ainakin opengl-sidokset. Kts. esim. https://jogl.dev.java.net/ tai http://lwjgl.org/ . Tein joskus itsekin tuollaisen kuution, koodiesimerkki löytyy täältä: https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
EDIT: Löytyi vielä tällainenkin: https://java3d.dev.java.net/
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.