Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: WAVin soitto (QB)

Sivun loppuun

gamehouse [02.08.2007 22:33:48]

#

Tiedän, tiedän. Tästä on keskusteltu aiemmin, ja olen kokeillut kaikki keinot läpi QMIDIstä DMAplayhin ja kokeillut putkan omia vinkkejä, mutta en millään saa wav- tiedostoa soimaan! Nyt tuli se aika, jolloin minä tarvitsen Wav:in soittoa mitä kiperämmin!! Jos joku voi auttaa, etukäteen kiitos!!!

aegis [02.08.2007 22:38:02]

#

Justhan siellä putkaorkesterin esityksessä sanottiin että ei enää QB-kysymyksiä :--d

Luultavasti joudut tekemään omat rutiinit WAVin soitolle. Noi kirjastot varmaan tukee RAWeja, joten voit vaikka goldwavella muuttaa wavis rawiks ja yrittää soittaa sit sillä kirjastollas.

gamehouse [03.08.2007 11:39:17]

#

Omat kirjastot on vaikea tehdä. en ole tehnyt koskaan, mutta olen yrittänyt. Onko muuta tapaa?

Antti Laaksonen [03.08.2007 13:41:28]

#

Ehkä vika on jossain muualla kuin kokeilemissasi koodeissa. Jos käytät QB:tä suoraan uudella Windowsilla, musiikkijutut harvemmin toimivat. Ongelmaan voisi auttaa esim. VDMSound (katso myös Suomipelit.com) tai saman tien DOSia jäljittelevä DOSBox.

gamehouse [03.08.2007 14:43:23]

#

Käytän QuickBasic 7.1:stä Windows 98:silla! VDMSound ei luultavasti auta silloin.

Antti Laaksonen [03.08.2007 15:17:27]

#

Jos saat jostain käsiisi QB4.5:n, niin kokeilepa koodeja myös sillä.

Ainakin BootSector4:n WAV-soittajan olen todennut toimivaksi. Se on mukana tässä paketissa nimellä WAVPLAY.BAS: ftp://ftp.mpoli.fi/pub/software/PROGRAMM/BAS/BASGURU2.ZIP

Sain ohjelman toimimaan äsken yhdistelmällä QB7.1 + WinXP + DOSBox. Jos ohjelma ei toimi, vika voi olla myös tiedoston nimessä (pitkät tiedostonimet eivät kelpaa) tai tiedoston muodossa (en tiedä, mitä WAV-muotoja ohjelma tunnistaa).

Muoks. Näköjään olen kopioinut ohjelman koodin myös tuonne: https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/2349-äänet-quick-basicissa

gamehouse [03.08.2007 23:08:50]

#

Löysin netistä ohjelman nimeltä DS4QB, jolla pystyy soittamaan mp3- tiedostoja ja hyvin toimii! Ei haittaa, vaikka ei osaa soittaa WAV- tiedostoja, MP3 käy!! Löydätte googlesta hakusanalla DS4QB Download!

pieslice [21.08.2007 23:07:23]

#

gamehouse kirjoitti:

Löysin netistä ohjelman nimeltä DS4QB, jolla pystyy soittamaan mp3- tiedostoja ja hyvin toimii! Ei haittaa, vaikka ei osaa soittaa WAV- tiedostoja, MP3 käy!! Löydätte googlesta hakusanalla DS4QB Download!

Eipä tuo toimi windows 2000:lla tai XP:llä.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta