Tiedän, tiedän. Tästä on keskusteltu aiemmin, ja olen kokeillut kaikki keinot läpi QMIDIstä DMAplayhin ja kokeillut putkan omia vinkkejä, mutta en millään saa wav- tiedostoa soimaan! Nyt tuli se aika, jolloin minä tarvitsen Wav:in soittoa mitä kiperämmin!! Jos joku voi auttaa, etukäteen kiitos!!!
Justhan siellä putkaorkesterin esityksessä sanottiin että ei enää QB-kysymyksiä :--d
Luultavasti joudut tekemään omat rutiinit WAVin soitolle. Noi kirjastot varmaan tukee RAWeja, joten voit vaikka goldwavella muuttaa wavis rawiks ja yrittää soittaa sit sillä kirjastollas.
Omat kirjastot on vaikea tehdä. en ole tehnyt koskaan, mutta olen yrittänyt. Onko muuta tapaa?
Ehkä vika on jossain muualla kuin kokeilemissasi koodeissa. Jos käytät QB:tä suoraan uudella Windowsilla, musiikkijutut harvemmin toimivat. Ongelmaan voisi auttaa esim. VDMSound (katso myös Suomipelit.com) tai saman tien DOSia jäljittelevä DOSBox.
Käytän QuickBasic 7.1:stä Windows 98:silla! VDMSound ei luultavasti auta silloin.
Jos saat jostain käsiisi QB4.5:n, niin kokeilepa koodeja myös sillä.
Ainakin BootSector4:n WAV-soittajan olen todennut toimivaksi. Se on mukana tässä paketissa nimellä WAVPLAY.BAS: ftp://ftp.mpoli.fi/pub/software/PROGRAMM/BAS/
Sain ohjelman toimimaan äsken yhdistelmällä QB7.1 + WinXP + DOSBox. Jos ohjelma ei toimi, vika voi olla myös tiedoston nimessä (pitkät tiedostonimet eivät kelpaa) tai tiedoston muodossa (en tiedä, mitä WAV-muotoja ohjelma tunnistaa).
Muoks. Näköjään olen kopioinut ohjelman koodin myös tuonne: https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/2349-äänet-quick-basicissa
Löysin netistä ohjelman nimeltä DS4QB, jolla pystyy soittamaan mp3- tiedostoja ja hyvin toimii! Ei haittaa, vaikka ei osaa soittaa WAV- tiedostoja, MP3 käy!! Löydätte googlesta hakusanalla DS4QB Download!
gamehouse kirjoitti:
Löysin netistä ohjelman nimeltä DS4QB, jolla pystyy soittamaan mp3- tiedostoja ja hyvin toimii! Ei haittaa, vaikka ei osaa soittaa WAV- tiedostoja, MP3 käy!! Löydätte googlesta hakusanalla DS4QB Download!
Eipä tuo toimi windows 2000:lla tai XP:llä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.