Käytössä on edelleen C-kääntäjä viime vuosituhannelta ja yhtä vanha OpenGL. Jos OpenGL:n haluaa päivittää versioon 2.0, voiko jostain lukea samaa painosta olevat DLL:ät, libit ja headerit - yhdessä paketissa?
Mitä systeemi tiedostoihin (.dll jne) tulee, niin päivitä näytönohjaimesi ajurit. Jos näytönohjaimesi tukee OpenGL 2.0:aa saat sen näin käyttöösi.
Mitä taas kääntäjän mukana tuleviin otsikko tiedostoihin tulee, niin niitä ei ole tarkoitustaan päivittää. Otsikkotiedostot ovat aina versiosta 1.1, joka oli ensimmäinen kotikoneisiin tullut versio. Kaikki versiota 1.1 uudemmat funktiot pitää ladata itse ajon aikana, mutta jotta sinun ei tarvitse välittää mokomasta imuroi apukirjasto nimeltä glew (http://glew.sourceforge.net/).
Includeta gl.h:n sijasta glew.h ja kutsu ikkunan luonnin jälkeen funktiota glewInit(). Muuta ei tarvita. Kaikki OpenGL 2.0:n funktiot toimivat nyt suoraan.
Sama koskee koskee myös laajennuksia. Kaikki laajennusten funktiot ovat myös nyt suoraan käytössäsi.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.