Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: PIC-ohjelmointi

darkest [17.07.2007 22:31:51]

#

Olen tässä katellut tollasia PIC-ohjelmointi laitteita ja prosessoreita. vaikuttaa aika siistiltä ja googlella löyty myös muutama suomalaisen harrastelian sivu missä oli saatu jotain aikaankin.

Olisi kiva tietää, jos joku täältäkin tietäisi asiasta jotain, tai olisi itse kokeillut?

Turatzuro [19.07.2007 02:45:42]

#

Pic16F84A ja 16F877 on ollut kovassa käytössä itselläni. Kyhäiltyä on tullut mmc-lukijaa, web-kameran (servojen) ohjauksia, sarjaportin luentaa yms hauskaa. Aloiteltua tuli aikanaan kun mikrobitti-lehdessä asiaa seliteltiin, ja vieläkin on käytössä lehdessä neuvottu picprom -prommeri :) Ohjelmointikielenä käytin aluksi assya, mutta hermothan siihen meni ja siirryin ennenpitkää leikkimään C-kielellä (kääntäjänä CCS).

Aijjoo, PIC-mikrokontrollereiden lisäksi kaupoista löytyy näitä Atmellin värkkejä. Itse en ole niihin pahemmin perehtynyt, mutta eräs asiaa harrastava kaverini ainakin kehuu kovasti. Kannattanee siis mahdollisesti vilaista niitäkin.

darkest [19.07.2007 14:06:24]

#

Joo mikrobitistä minäkin luin sen artikkelin ja kiinostuin asiasta, jotain netistä tuli selailtua jne. Laitteet eivät ole kovin kalliitakaan; ohjelmointikortti ~50e ja mikropiirit pari euroa kappale.

gamehouse [19.07.2007 15:31:32]

#

PIC- kontrolli? Olen kuullut sen sanan jossain... Ahaa! Minulla on itselläni Picaxe- PIC- piiri, johon kuului ohjelma, millä omatekemä ohjelma voidaan siirtää sille... Tosin en ole vielä sillä tehnyt mitään... :D

Lahha [19.07.2007 15:39:10]

#

http://www.elektroniikka.dy.fi

eraggo [22.07.2007 00:50:14]

#

ite olen lähinnä simuloinut PIC16F84:n toimintaa ISIS:llä mutta olen ohjelmoinutkin "ihan oikeasti" PIC(oliko se 16..?)F200

Grez [23.07.2007 21:24:48]

#

darkest^ kirjoitti:

ohjelmointikortti ~50e

Itse kyllä rakensin oman alle 5 eurolla. (Ja microchipiltäkin saa USB-liitäntäisen vehkeen alle 30 e:llä)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta