En tiefä, pystyykö QB avaamaan muita kuin dosissa toimivia tiedostoja, mutta tällä pystyy avaamaan ainakin dos-pohjaisia ohjelmia.
DIM komento AS STRING INPUT "Anna komento ", komento IF LEFT$(komento, 3) = "run" THEN PRINT "Paina mitä tahansa näppäintä, jotta haluamasi ohjelma aukeaisi" SLEEP CHAIN MID$(komento, 5, LEN(komento) - 4) END IF
HEI! Minne se aiempi viesti ehti hukkumaan? Voisiko joku vastata?
EDIT: Vai poistiko juhaz sen?
Taisinpa poistaa, mutta silloin ei kyllä näkynyt vielä tulleen viestejä ja itse sain toimimaan eräänlaisella toisella tapaa.
Se oli vähän alkeellisempi tapa ja sillä joutui asettamaan komennon pituuden ja sitten heti perään myös käynnistettävän ohjelman osoitteen pituus.
No nyt mulla on toinen ongelma ja se on scriptikielessä/päässäni tai tietokoneessani ;)
OPEN "script.dat" FOR INPUT AS #1 DO INPUT #1, ReadLine$ ReadLine$ = LTRIM$(RTRIM$(ReadLine$) 'text IF LEFT$(ReadLine$, 11) = "TEXT" THEN Temp1$ = RIGHT$(ReadLine$, LEN(ReadLine$) - 12) PRINT Temp1$ END IF 'waitkey IF LEFT$(ReadLine$, 10) = "WAITKEY" THEN WHILE INKEY$ = "": WEND END IF 'exit IF LEFT$(ReadLine$, 9) = "EXIT" THEN EXIT DO END IF 'kommentit IF LEFT(Readline$,8) = ":" THEN END IF 'CLEAR screen IF LEFT(Readline$,7) = "CLEAR" THEN CLS END IF 'BEEP IF LEFT(Readline$,6) = "BEEP" THEN BEEP END IF LOOP UNTIL EOF(1) CLOSE #1
Mulla on jotain häikkää varmaan tai sitten ei, mutta beep ei kuulu tai jos mä haluaisin play komennon tyylistä sinne niin sekään ei toimi, koska ääntä ei yksinkertaisesti kuulu.
Onko teillä mitään ideaa mitenkä saisisin valjastettua nämä kaksi komentoa, jotta ääntä saataisiin tuotettua scriptikielessä?
Löysin netistä tämän scriptikieli esimerkin joskus aikaa sitten ja muistanpa saaneeni ääntä kuuluviin siinä, mutta jostain kumman syystä nyt ei saa millään ideaa vaikka mitä yrittää ja senaikaisen toteutuksen poistin tarpeettomana, mutta nyt se on tullut taas tarpeelliseksi, kun olen näitä Fake os ohjelmia tehnyt ja tuli hullu idea.
Eikö LEFT pitäisi kirjoittaa dollarimerkin kanssa, kun QBasic on kyseessä? Ja BEEP-sanan pituus on 6, ei 4. Muutenkin nuo pituudet näyttävät liian suurilta, ehkä ymmärsin jotain väärin. Toimivatko BEEP ja PLAY -komennot jos laitat ne jonnekin muualle ohjelmaan?
Kas vaan, mutta nyt toimii sekin! Kiitosta vain kaikille avuliaille peepolille ;)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.