Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB.NET: QB ja modeemi

Sivun loppuun

gamehouse [15.07.2007 20:14:10]

#

Löysin internetin kätköistä ohjeen, miten voidaan käsitellä modeemia Qbasicilla, (Avaa kyseinen sivu tästä) ja nyt mietityttää miten tuolla sivulla olevalla koodipätkällä saisi ohjattua "varsinaisen" internetportin liikennettä, eikä koodissa olevaa COM1- tai COM2- porttia? Itse en vastausta ole keksinyt.

Dude [15.07.2007 20:33:32]

#

Katto modeemin ominaisuuksista (oma tietokone>oikea nappi>ominaisuudet>laitehallinta>modeemi>modeemi­>ominaisuudet>modeemi) ja sieltä näkyy com-portti ja käytä sitä.

gamehouse [16.07.2007 09:44:29]

#

Edit: Ei toimi. Koneen sisäinen modeemi on kyllä siinä portissa, mutta minulla on Linksysin modeemi josta tulee kaapeli koneeseen. (siihen puhelin, vai mikälie, porttiin) Eli minun koneen kohdalla ei toimi, koska minulla ei ole kaapeli kytkettynä sinne. Miten voin lukea sitä (puhelin, vai mikälie-,) porttia?

tesmu [16.07.2007 12:32:36]

#

Eikai sulla nyt enään puhelinmodeemia ole? :O

Tarkoitatko verkkokortin rj-45 paikkaa?

Blaze [16.07.2007 12:56:40]

#

Puhelinmodeemi ja Ethernet-verkkokortti (siis se, jolla saat koneen kiinni ADSL-modeemiin) on kaks aivan eri asiaa. Edellinen liitetään COM-porttiin, jälkimmäistä ei. Et voi(* liikuttaa bittiä verkkokortille COM-portin kautta.

*)Joku tästä nipottaa kuitenkin, niin nipotan itse: Bluetooth-palikan ajurit teki joskus Windowsiin virtuaalisia COM-portteja. Samantapasella systeemillä tekemällä jonkun COM<->Windowsin verkkorajapinta -ajurin homma varmaan onnistuiskin.
Järkeähän siinä ei oo.

Dude [16.07.2007 23:12:41]

#

Sitte mä en tierä.

gamehouse [17.07.2007 10:06:12]

#

No ei minulla puhelinmodeemia ole! rj-45:ttä tarkoitin.

gamehouse [20.07.2007 20:25:54]

#

Saako yhteyden tiedot ohjauspaneelin laitehallinnasta, vai pitääkö tehdä oma ajuri?

KeKimmo [20.07.2007 21:23:05]

#

Mikä tässä nyt siis on varsinaisena tavoitteena? Haluatko päästä käsiksi johonkin netissä oleviin juttuihin?

Metabolix [20.07.2007 21:25:26]

#

Mikähän mahtaa olla tämä "varsinainen internetportti"? Haluatko lähettää verkkoon raakadataa ilman mitään paketin otsikoita, vai mikä on tarkoituksena?

miiro [20.07.2007 21:27:12]

#

Tarjoamasi skripti kontrolloi perinteistä puhelinmodeemia COM-portin kautta, eikä ADSL-modeemia. ADSL-modeemia ei yleensäkään ole mahdollista kontrolloida suoraan tuolla tavalla, vaan luultavasti etsit jonkinlaista verkkokorttikontrolleria quickbasicille.

Viimeisin kommenttisi on kyllä harvinaisen epäselvä, pyytäisin tarkentamaan sitä. Toisaalta mielelläni ottaisin kristallipallonkin vastaan vastaavanlaisia tilanteita varten, joten voit ottaa minuun tarkemmin yhteyttä halutessasi mahdollisesti lähettää kyseisen esineen minulle. Tai sitten voisit patistaa kristallipallohuoltamoani pitämään kiirettä oman kristallipalloni kanssa.

Kiitos.

groovyb [20.07.2007 22:23:40]

#

no jos kyse on esim läppäristä niin on kaks paikkaa jos on sisäinen modeemi (v.90 taitaa nykyisin olla jo kaikis). joten on myös 2 liitäntää, toinen on puhelinkaapelille eli seinäpistokkeelle ja toinen on rj-45.

linksys ei tietääkseni valmista v.90 motuja joten adsl on varmaan kyseessä.

duunissa kuulin et on valmiita activex komponentteja ethernetin ohjaamiseen vb.nettiin, qbasicista ohjauksesta en tiedä tuon taivaallista.saatika että saisit motuas ohjattua. jotain biossin arvoja varmaan pystyt muuttamaan hirveän säädön kautta jos on http ohjaussivu. luulenpahan vaan että ne on ainoita mitä pystyt ulkoisesti muuttamaan.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta