Kun siirrän SDL:ää käyttävässä ohjelmassa kuvaa (SDL_Surface) esim. nuolinäppäimillä, jostain syystä kuvan reunoille tulee aina voimakasta 'kohinaa'. Tämä on ärsyttävä ongelma, johon en vaan millään löydä ratkaisua (vaikka sellainen mitä todennäköisimmin on). Esimerkkikoodi ongelmasta olisi tässä, pitäisi näkyä selkeästi erityisesti isommilla kuvilla.
Siirrä kuvaa vähemmän kerrallaan.
Tai käytä OpenGL:ää graffan piirtoon :)
Buah, no tätä vähän pelkäsinkin :P Peleissä yleensä käytänkin laitteistokiihdytettyä HGE:tä, mutta nykyisen projektini kenttäeditorissa SDL on vaan roimasti kätevämpi (surfacen dataa on helppo muutella ja sen voi tallentaa helposti BMP:nä).
Kysynpä nyt saman tien, onko OpenGL:ssä jotain helppoa tietä tai lisäkirjastoa, jonka avulla tekstuurin kuvadataa voisi muuttaa? Mukavinta olisi, jos tekstuuriin voisi piirtää valmiilla grafiikkaprimitiiveillä (line, box tms.). BMP:ksi tai muuksi kuvatiedostoksi tallentaminen onnistuisikin varmaan sitten esim. DevILillä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.