Teen tässä yksinkertasta peliä applettina, niin ihmetyttää, kun tollanen vie aivan sairaasti prossun tehoja. Pena nelosen käyttö menee yli 50% kun tuota esim 800x600 kokosena suorittaa. Ei tossa mielestäni mitään erityisen raskasta pitäis olla. Grafiikat se piirtää kyllä parikytä kertaa sekunnissa, ettei ihan nykien menis. Onko noissa appleteissa jotain ongelmaa itsessään, ettei ne sovellu oikeen reaaliaikasten pelien kehitysalustaks vai onko mulla sitten vaan tossa koodissa jotain tehty väärin? En usko että haluatte koko koodiani tutkia, kun sitä kuitenkin useampi(sataa) riviä on...
Luultavasti vika on koodissa, sillä onhan esim. Runescape tehty tehty Applettina ja mielestäni Appletit ovat melko tehokkaita verrattuna esim. hitaahkoon Flashiin.
Itse painiskelen vähän samanlaisen ongelman kanssa:
Applettini on myöskin iso(960*704 eli 64px tilet) ja ruudunpäivitys tökkii pahasti. Valkoisia rakoja jää tilejä siirrettäessä ja muutenkin ruutu välkkyy välillä(käytän kaksoispuskurointia). Tosin läpän 2 GHz prossu ei siitä suuremmin mitään sano. Ei siitä nyt enempää, mutta jos keksit ratkaisun omaan ongelmaasi, niin kerro ihmeessä. En tiedä voiko johtua samasta virheestä, mutta voihan sitä yrittää.
Tein aiheen myös mureakuhaan, jossa on huomattavasti enemmän tullut kommentteja. Tuola on ainakin arvioitu, että fontin haku ja transparenttien juttujen piirto hidastaa jonkun verran http://mureakuha.com/keskustelut/4?14611
Mulla ei näyttö välky, mutta jos lisä resoluutiota vaikka 1280x1024:ään, niin alkaa pätkimään melkosesti.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.