Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Näennäismuistin varaaminen muistitikulta

Sivun loppuun

Burton [08.07.2007 02:13:33]

#

Minulla on tietokoneessani todella vähän muistia ja useita pelejä pelatessa Windows valittaa muistin puutetta. Tutkin Windowsin muistiasetuksia ja löysin kohdan "näennäismuisti". Tämä kykenee varata muistia kiintolevyltä, mutta onko mahdollista varata sitä USB-paikkaan asetettavalta muistitikulta? :)
Tiedän, ettei tämä ole paras ratkaisu muistiongelmiin, mutta tulin oudon uteliaaksi.

Sami [08.07.2007 02:19:17]

#

Windowsista en ole varma, mutta Knoppixilla se ainakin onnistui kun tuli kokeiltua tuossa jokin aika sitten (läppärin kovalevy hajalla ja pistin sinne sitten vähän varamuistia käytettäväksi). :)

Blaze [08.07.2007 03:05:00]

#

Burton kirjoitti:

onko mahdollista varata sitä USB-paikkaan asetettavalta muistitikulta? :)

En näe mitään syytä, miksei vois.

Turatzuro [08.07.2007 14:36:10]

#

Kunhan et irrota tikkua lennosta; winukan tuntien ei hyvä idea :P

ByteMan [08.07.2007 16:58:07]

#

xp:stä en tiiä, mut windows vista:ssa kun tökkäät muistitikun kiinni, se kysyy et haluatko nopeuttaa järjestelmää, jos siihen vastaa kyllä, se kysyy paljonko muistia haluat ottaa järjestlemän käyttöön..
nii ja sit se pienonen ihme: sen tikun tosiaan VOI ottaa irti suoraan lennosta :D (kyl tiiän, mä oon kokeillu XD)
EDIT:
OMG oon taas hidas kai mäki nyt tiiän et se ei xp:ssä ainakaan suoraan ehdota sitä ku sen tikun laittaa kiinni XD (oon kokeillu sitäki..)

squid [08.07.2007 17:41:03]

#

Tuohan ei taas toimi Vistassa kaikilla tikuilla, nimim. kokemusta on paristakin eri tikusta.

ByteMan [08.07.2007 18:22:18]

#

jaa no kingstonin tikuil ainaki :) vista toisaalt on uusi käyttis odotetaan ainaki toista sevice packii nii taatusti vista on samal tasol ku xp nyt :D

feenix [10.07.2007 12:52:32]

#

Tuo Vistan USB-tikkunopeutus ei ole sama kuin näennäismuisti. Ja USB-tikut ovat niin hitaita etten itse ainakaan sinne sivutustiedostoa laittaisi, mieluummin ihan kiintolevylle.

kayttaja-2791 [10.07.2007 13:44:16]

#

feenix kirjoitti:

Tuo Vistan USB-tikkunopeutus ei ole sama kuin näennäismuisti. Ja USB-tikut ovat niin hitaita etten itse ainakaan sinne sivutustiedostoa laittaisi, mieluummin ihan kiintolevylle.

Hakuajathan niissä ovat pienet, kuten tietty myös siirtonopeudet (suhteessa kovoon ;). Eli näennäismuistia sielä ei ole järkeä pitää, mutta jotain pikkutiedostoja, kenties jotain hakemistoja yms.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta