Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Pääsy sallittu vain yhdelle sivulle

konari [28.06.2007 14:02:13]

#

Olisi tarve saada asiakas koneessa estettyä liikenne kaikkiin paitsi yhteen nettisivustoon. Palomuurilla tämä varmaan saattaisi onnistua, mutta kovasta yrityksestä huolimatta en ole F-Securen Internet Securitylla tätä onnistunut tekemään. F-Securella pystyy luomaan säännön, jolla estettettäisiin kaikki liikenne ja loisi toisen säännön tämän yläpuolelle, jolla sallisi liikenteen yhteen verkko-osoitteeseen. Periaatteessa varmaan näin, mutta ei toimi. Auttaisitteko viisaat!

A-P [29.06.2007 11:32:42]

#

konari kirjoitti:

Olisi tarve saada asiakas koneessa estettyä liikenne kaikkiin paitsi yhteen nettisivustoon. Palomuurilla tämä varmaan saattaisi onnistua, mutta kovasta yrityksestä huolimatta en ole F-Securen Internet Securitylla tätä onnistunut tekemään.

F-Securesta en tiedä, kun en tunne ohjelman toimintaa, mutta eiköhän se jotenkin tähän tyyliin menisi:

1. oletuksena estetään https- ja http-protokollien yhteydet
2. kerrotaan palomuurille, että jokin tietty osoite on kuitenkin sallittu.

konari [29.06.2007 11:50:07]

#

Näin olen yrittänyt, mutta F-Securessa on palomuuriin tehty valmiita tasoja (esim. kotikäyttö, langatontaso jne...). Näihin tasoihin pystyy itse tekemään lisää sääntöjä, mutta näiden omat säännöt ajaa omien sääntöjen ohi. Minusta siellä ei ole sellaista tasoa johon voisi itse määrittää vapaasti sääntöjä, ettei mitkään valmiiksi oletuksena asetetut säännöt ohittaisi omia. Tai että valmiin tason sääntöihin pystyisi tekemään muutoksia, jotka ajaisi oletus sääntöjen ohi. Onko näin F-Secure asiantuntijat?

GoldenDragon [29.06.2007 14:24:02]

#

Kyllä siellä pitäisi olla valittavissa mukautettu tai muokattu taso. Siihen voi tehdä kaikki vapaasti ilman että F-Securen omat asetukset puuttuvat siihen.

konari [02.07.2007 10:58:00]

#

Kerrotko tarkemmin mikä taso se on, mihin pystyy tekemään omat säännöt pelkästään tai miten valmiit säännöt saa poistettua? Itse en löydä.

GoldenDragon [02.07.2007 12:53:51]

#

En tarkkaan muista, kun viimeksi tuli F-Securea pari kuukauttau sitten, kun sen joutui poistamaan Windowsilta, kun sen lisenssi vanhentui. Ja Linuxia olen jo jonkin aikaa käyttänyt, niin sillä on myös osuutta asiaan.
Mutta kuitenkin muistelen, että siinä vasemmalla olisi nappi "Internet-suojaus", tai vastaava. Sen alta pitäisi löytyä heittovalikko, josta voi valita suojauksen tason.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta