Miten Visual Basic 6 Voi Tehdä Oman Rallipelin?
Kertokaa Koodeja
Onnistuu mutta ei taaskaan ole helppoa. Älä yritä haukata liian isoa palaa kerralla, muuten tulee todella iso pettymys.
Sitten riippuu myös minkälainen rallipeli ajattelit kyhätä. Tavallinen 2D ylhäältäpäin kuvat tai isometrinen onnistuu suhthelposti, mutta 3D on taas aivan eri luokkaa. 3D pelejä ei tehdä vain sormia napsauttamalla.
Tässä on sivu jolta löytyy valmiita koodeja tuhansia.
http://www.planet-source-code.com/vb/default.asp?lngWId=1
Tässä on jotain autopelejää:
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/
Ja edelleen ei tarvitse kirjoittaa joka sanaa isolla alkukirjaimella. :)
Pelin toteutus riippuu tosiaan aika paljon siitä, millainen pelistä on tarkoitus tulla. Luultavasti peliohjelma pyörii silmukassa, jossa tutkitaan näppäinten painalluksia ja autojen törmäyksiä sekä lasketaan autoille uudet paikat ja päivitetään näyttöä. Valmiista koodista otettua peliä voi tuskin kutsua omaksi, mutta jos rupeat tekemään itse peliä, voit kysyä apua täällä. Mutta jos et yhtään tiedä, kuinka peliä voisi alkaa tehdä, aihe on luultavasti liian vaikea.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.