Olen siis tässä jonkun aikaa jo tehnyt 3d-engineä käyttävää upscrollaavaa shoot-em-uppia.
Tässä http://www.the2bears.com/?p=1077 on pari screenshottia ja linkkejä mm. SHMUP-DEV sivustolle, jossa lisää läppää aiheesta. Valitettavasi shmupdev foorumin attachmentit ei näy kuin rekisteröityneille käyttäjille...
...ootko tehny ton kaiken itte? >.<
Olen.
Tosi makeeta :D Vetää vertoja starcraft kakkoselle :D
pieslice kirjoitti:
Olen.
O.M.G. :D
oisko mitään toivoo löytää jostain jotain betaa tai kokeiluversioo tai mitään?
olis kiva tollasta taidonnäytettä päästä koklaamaan :P
Mites tuo tausta? Onko se esirendattua kamaa vaiko ihan kolmideetä. Perspektiivi on sellainen, että alukset näyttävän olevan kuvattu suoraan ylhäältä, mutta taustassa näyttäisi olevan perspektiivisyyttä.
Tausta on ihan 3d-engine, kamera etenee kahta splineä pitkin. Toinen kertoo kameran paikan ja toinen sen minne kamera katsoo.
Pelissä on itse asiassa kolme eri koordinaatistoa.
Maasto, eli toi tausta.
Sitten on top-down 3d, jossa on alukset. Se on vakio 3d näkymä, joka vaan rendataan taustan päälle
Mm. osa vihollisaluksista 'karkaa' kolmanteen ulottuvuuteen, eli syöksyy alas, jolloin niitä ei voi enää ampua.
Sokerina pohjalla on 2d-koordinaatisto jossa on panokset.
Alusten modeleissa on dummyboxeja joiden sijainti projisoidaan 2d:ksi joista taas ammukset lähtevät.
On kyllä graafisesti upea. Kerro vähän lisää tuosta, onko se mille alustalle, mitä kieltä käytit, OpenGL vai DirectX jne. :)
Melkoisen mahtavan näköinen. Ei voi muuta kuin nostaa hattua!
Toivottavasti sisältö vetää myös vertoja ulkoasulle. :)
Kääntäjä: Microsoft Visual C++ 2003
Alusta: Windows, (Vista?)
Grafiikka: OpenGL ja Cg kombinaatio.
Input: DirectInput (postannutkin aiheen näppis & joystick inputista koskien k.o. projektia)
Äänet (WIP): FMOD Ex, (Software DirectSound/Windows Multimedia)
Gameplay muistuttaa hieman tätä peliä:
http://www.youtube.com/watch?v=FrpZOAsfWDY
Pitää varmaan laittaa YouTubeen tai Google videoon vähän capturea tosta omasta pelistä jahka noi äänet saan kiinni... eli tod.näk 2 viikon sisään.
Hei!
Oletko harkinnut Java versiota JOGLlin kanssa..
olen varma että olen JavaGaming.org forumilla tavannut herran 2karhut..
webstart kotisivuillesi olisi nannaa..
JariTapio / Helsinki
Ei ole aikomus portata tota javalle, siinä menisi hetki.
Koodissa on jonkin verran C-callbackeja, staattisia olioita ja pointteriaritmetiikkaa joiden refaktorointi Javaksi ei ole aivan triviaalia.
Eikä mulla sitäpaitsi toi sun muutaman viestin takainen webstartkaan lähtenyt käyntiin; java toimii muutenkin nykyään luvattoman huonosti XP:ssä kun MS:kään ei enää sitä tue.
Ingame footagea pelistä:
Paskalaadulla googlevideosta. http://video.google.com/videoplay?docid=-371257675741610104
Parempilaatuinen download rapidsharesta (87mb)
http://rapidshare.com/files/41771510/
Ei voi muuta sanoa kuin että on todella tyylikäs!
toivottavasti julkaiset beta versio pian nettiin, niin pääsee testaa :)
Kyllä hieno on. Tulee vähän mieleen se suomalaisten Pleikkari3:lle vääntämä minipeli(siis laatu ja yleinen taso, mitä videoista sai kuvaa). Nyt en muista pelin nimeä. Pienen budjetin(0€?) projektina varmasti paras, mitä olen nähnyt!
On loppuunsa asti hiottu ja tuota 3D-taustaa voisi kyllä katsella kauemminkin. Ja betaa minäkin jään odottelemaan. ;)
Versio imutettavissa assembly 07 gamedev entryistä:
http://www.assembly.org/summer07/news/compos/
Viikonloppuna tulee päivitetty versio äänien kanssa + muutamia (pieniä) bugikorjauksia.
pieslice kirjoitti:
Versio imutettavissa assembly 07 gamedev entryistä
Harmi kun vaan Windowsille, jää kokeilematta :(
Todella koukuttava! Tosin, hieman nyki minun koneellani (2gigaa keskusmuistia, 64 x dial core 3800+ prossu, gf 7600gt näytönohjaimena).
Oli kyllä melkoisen upean näköinen ja teki heti mieli pelata taas kunnon raptoria.
Good job!
nomic kirjoitti:
Todella koukuttava! Tosin, hieman nyki minun koneellani (2gigaa keskusmuistia, 64 x dial core 3800+ prossu, gf 7600gt näytönohjaimena).
Oli kyllä melkoisen upean näköinen ja teki heti mieli pelata taas kunnon raptoria.Good job!
Kato ettei oo mahdottomat AA+AF päällä koska toi vaatii muutenkin paljon fillratea.
Itse pystyn pelaamaan gf6600gt 1024x768 2xaa 2xaf koko ajan 60fps.
Todennäköisesti nykiminen ei ole näytönohjaimesta kiinni vaan:
Toinen vaihtoehto on että sulla on ajureista vsync pois, jolloin peli
fallbackaa
kellotettuun synccaukseen, jolloin pelin käyttämä QueryPerformanceCounter ei välttämättä ajasta oikein dualcoreilla. MM. flatout 2:ssa on sama ongelma, peli nykii ihan sairaasti dualcoreilla kun timeri ei osaa ajastaa oikein.
Nopein fix: laita ajureista vsynciksi "application preference", jolloin peli tahdistuu vsyncillä eikä timerilla ja takuulla pyörii hyvin.
Myös emolevyn ajurien päivitys saattaa korjata ton timer-ongelman, mutta silti suosittelen vsynciä koska näyttää smoothimmalta.
Lupaavalle vaikuttaa, mutta odottelen silti äänellistä versiota koska tuntuu jotenkin tyhjälle pelata ilman niitä. Grafiikka pyöri hyvin jopa meikäläisen koneella, ts. AMD Athlon XP @ 2100mhz, Ati Radeon 9600Xt, 512mb DDR 400.
Oma ennätykseni on muuten 2.97 miljardia pistettä :)
Kyl oot rankan pelin tehny :D peli loppu aina siin bossissa ku olin saanu 17 level uppii :DD
Joo ei tossa ole kuin 1 kenttä; lisää on tulossa myöhemmin tänä vuonna. Itse olen saanu tossa 238 level-uppia ton 1 kentän aikana :)
pieslice kirjoitti:
Kato ettei oo mahdottomat AA+AF päällä koska toi vaatii muutenkin paljon fillratea.
Kiitos, nyt toimii moitteetta. :)
nomic kirjoitti:
Kiitos, nyt toimii moitteetta. :)
Oliko se toi vsync vai AA+AF ongelma?
Tollasessa jatkuvasti skrollaavassa pelissähän toi frameraten laskeminen näkyy huomattavasti helpommin kuin esim. fps-peleissä.
Hakekaa päivitetty versio täältä:
http://rapidshare.com/files/44461922/
Pitäis tulla muutamassa päivässä tonne assembly sivuillekin...
Päivitetty versio saatavilla:
Tämä korjaa yhteensopivuusongelmia joidenkin läppärien näytönohjainten kanssa:
+nätimmät salamaefekit
+bugikorjauksia
täydellinen revisiohistoria paketin mukana tulevassa ReadMe.txt filessä;
ota kopiosi:
http://rapidshare.com/files/45657743/
Tuli just Big Screeniltä, näyttää hyvältä :)
Tulipa nähtyä jättiruudulta. Kun kuvaan ilmestyi jättipahis, en voinut välttää ajatusta, että peli olisi vain visuaalisesti kohennettu Tumiki Fighters. ;)
Oma jättiruutu oli surkee 17-tuuman näyttö kotona jollai ihme streamilla assyteeveestä :P
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.