Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: RSS:n käytöstä

peg [14.06.2007 14:05:07]

#

Hei, kiinnostaisi tietää kuinka moni käyttää rss:sää. itse seurasin sillä uutisia reilu vuosi sitten, mutta menetin siihen sittemmin mielenkiinnon. Periaatteessa siinä ei ole mitään vikaa, mutta sen käyttö ei vain maistu. Eilen oli iso porukka koossa jossa kukaan ei tiennyt mikä se on ja miten se toimii, itse olin vähän väsynyt enkä jaksanut selittää. Nyt tuli mieleen että kuinkahan moni sitä mahtaa käyttää, kertokaahan mielipiteitänne.

Blaze [14.06.2007 14:40:03]

#

Mulla seuraa Google Reader Hesarin uutisia ja kasaa tietotekniikkasaitteja. Ihan kiva, kun saa lukea kaikki uutiset yhestä ja samasta paikasta, huonoista puolista vois mainita, että kun on viikonlopun mehtässä, niin maanantaina oottaa ihan liian iso kasa noita otsikoita :)

kayttaja-2791 [14.06.2007 16:02:13]

#

Käytän, RssReader taitaa nyt tunnin välein tsekata RSS-syötteet. Lähinnä sielä on blogit mitä seuraan, Sosiaalisesti rajoittuneet-sarjakuva, oma Wiki sekä muutama harvemmin päivittyvä foorumi. Kätevä kun se ilmoittaa uusista viesteistä/uutisista, varsinkin palveluissa joissa päivityksiä ei tule tiheään/säännöllisen väliajoin. Ei tarvitse turhaa käydä itse selailemassa että olisiko tullut päivityksiä.

Mukava olisi myös Ohjelmointiputkan keskusteluista RSS-syötteet, mieluiten jokaiselle alueelle oma.

tkarkkainen [14.06.2007 16:14:02]

#

Minulla Akregator seuraa Hesarin ja MBnetin uutisia, muutamaa blogia ja kuvaton.comia. Hesarin ja net.nytin toivoisin siirtyvän MBnetin uutisten ja useamman blogin malliin, jossa koko juttu tulee RSS-virrassa. Silloin ei tarvitse erikseen aukoa linkkejä RSS-softasta, vaan koko jutun voi lukea siitä suoraan, ilman turhan vilkkuvan grafiikan ja mainosten latailua. Ruudulla on pelkkä teksti ja itse juttuun liittyvät kuvat, eli juuri se, mikä kiinnostaa. Yksityisihmisten blogit ovat yleensä ulkoasultaan sen verran maltillisia, että ne viitsii vaikka selaimessa ladatakin.

tsuriga [14.06.2007 16:15:36]

#

Aika tihee väli tuo tunti. Selaimessa Sage itellä, klikkailen pari kertaa päivässä.

Olga [15.06.2007 10:52:51]

#

Itellä kans Akregator ollut käytössä jo pari vuotta ja monennäköisiä blogeja ja muita tulee seurattua.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta