Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ubuntu, Windows XP ja netti

Sivun loppuun

JussiR [14.06.2007 10:57:06]

#

Mä asensin eilen Ubuntun tähän tietokoneelle ja nyt Windowsissa ei toimi netti.
Eli mulla on 2 käyttöjärjestelmää, Ubuntussa toimii netti toisessa ei.
Mitä voi tehdä?

ByteMan [14.06.2007 11:17:21]

#

jos nyt oikein muistan (itelläni on vista) XP:ssä löytyy ohjattu verkon asennus toiminto. mut kokeileppa seuraavaa:
avaa komentorivi(command promt tai jotai)
kirjoita siihen 'ipconfig' (ilman ''-merkkejä)
jos se näyttää et yhteyttä ei ole, tee seuraavaa:
kirjoita 'ipconfig renew' (taasen ilman heittomerkkeijä)
sen pitäisi uudistaa yhteys. jos se ei toimi kirjoita siihen 'ipconfig relase' minkä pitäisi vapauttaa väylän tai jotai jos sekään ei toimi suosittelen turvautumista XP:n ohjattuun verkonasennukseen tai palveluntarjoajalle soittamista tai jotain sinnepäin
itse kuitenkin turvautuisin komentorivi juttuun
(sori jos tuli vähän sekava vastaus mutta toivottavasti auttaa...)

JussiR [14.06.2007 12:55:26]

#

Miten mä voin poistaa tän Ubuntun? Haluisin käyttää pelkkää Windowsia.

Tumpelo [14.06.2007 13:09:03]

#

Formatoi kovalevy / osio missä Ubuntu on. Jos se on omalla kovalevyllä voit myös irroittaa kovon.

JussiR [14.06.2007 13:17:35]

#

Mulla on 2 kovalevyä. Kummassakin on windows, mutta toisessa on myös ubuntu. Kun meen windowsilla sisään niin toista kovalevyä ei enää edes näe.

tkarkkainen [14.06.2007 13:57:08]

#

Siis sinulla on Windows asennettuna kahteen kertaan ja vielä Ubuntu päälle? On ihan normaalia, että Ubuntun käyttämä levyosio ei näy Windowsissa, koska siinä on oletuksena tiedostojärjestelmä, jota Windows ei ymmärrä, tavallisesti ext3.

JussiR [14.06.2007 15:53:23]

#

Niin, joten mitä teen?
Toimisko tällänen?
Windowsin asennuslevy sisään-> Windowsin korjaus-> fixmbr -> particion magic tjsp ohjelmalla convert kovolle jossa linux on ja sieltä poistan ubuntun?

Edit: Mä sain nyt Ubuntun pois käytöstä ja windows käynnistyy normaalisti, mutta vielä on se ongelma että toinen kovalevy on ext3 formaatissa ja haluaisin käyttää siellä olevia tiedostoja (siellä on kaikki valokuvat jne.). Mitäs teen?

tkarkkainen [14.06.2007 17:20:06]

#

Ilmeisesti tällä pääsee käsiksi ext2- ja ext3-osioihin Windowsista. Kopsit tiedot ext-osiolta NTFS-osiolle ja tämän jälkeen jyräytät osion uusiksi.

Itselläni ei ole kyseisestä softasta kokemusta, eli en osaa neuvoa sen kanssa mahdollisesti ilmenevissä ongelmissa.

JussiR [14.06.2007 17:51:54]

#

Tolla mä sain sen kovon näkyviin mutta ei siellä näkynyt muitakuin ubuntu tiedostoja.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta