Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Koodivinkkini ei näy Ohjelmointiputkassa

Sivun loppuun

Kummitus [13.06.2007 16:09:02]

#

Mun Kirjoittamat Koodivinkit Eivät Näy Ohjelmointiputkassa Vaikkaa Oon Odottanut YLI 2 päivää! Missä On Vika?

Lahha [13.06.2007 16:10:31]

#

Pitää odottaa että Antti hyväksyy ne. Siinä kestää aina jonkun aikaa. Ja tietysti voi olla että ne on hylätty.

Kummitus [13.06.2007 16:53:13]

#

Antti Laaksonen Mitkään Mun Koodivinkit Ei NÄY.
hylätäänkö kaikki mun Koodivinkit?
Vastaa!

Blaze [13.06.2007 17:50:35]

#

Lopeta se trollaus. Kiitos.

gamehouse [13.06.2007 17:51:11]

#

lähetä sille sähköpostia
mulla oli sama ongelma

Tumpelo [13.06.2007 22:16:15]

#

Jaa-a. Itsekin pistin pari päivää sitten koodivinkin menemään mutta ei ole näkynyt. Eikä se minua haittaa, ymmärrän kyllä jos se on hylätty. Jos Antti on katsonut että vinkki ei sisällä varsinaisesti mitään kunnon "vinkkiä" josta muut hyötyisivät niin olkoot hänellä täysi oikeus hylätä se.

[vittuilu]Ja tuommoinen trolli nyt ei varmaan mitään järkevää saa aikaiseksi. >;)[/vittuilu]

T.M. [14.06.2007 00:05:36]

#

Haha pwnt.

tsuriga [14.06.2007 00:18:40]

#

Pistä T.M. takasin niitä värisäätöjäs, etin joku päivä.

tejeez [14.06.2007 01:01:45]

#

Näkyyhän sun vinkit, esimerkiksi tiedostoselain. Älä siis valita.

Juhko [14.06.2007 16:21:50]

#

Antilla taitaa olla aika tiukat säännöt koodivinkkien hyväksymisessä. Minulta hän on hylännyt kaksi koodivinkkiä, joita joku saattaisi tarvita.

Kummitus, kaikkia lauseen sanoja ei aloiteta isolla alkukirjaimella.

Gwaur [14.06.2007 17:07:59]

#

Koodivinkin lisäyssivulla olevien kriteereiden lisäksi koodivinkin lisääjän kannattaa miettiä seuraavia asioita:

- Onko lisääjä aihealueessa/kielessä vasta-alkaja vai kokenut? Jos hän on vasta-alkaja, hänellä tuskin on asiasta kovinkaan kummoista asiantuntemusta, mikä voi haitata esimerkiksi koodivinkin synnyttämän keskustelun käymistä. Kokeneella taas on tietotaitoa ongelmatapausten selvittämiseen.
- Toimiiko koodivinkki vuorenvarmasti vai sisältääkö se (suunnitelmista poikkeavia) lisäyksiä, poistoja tai purkkaviritelmiä, joiden pienikin muuttaminen aiheuttaa koodin toimimattomuuden? Varmasti toimiva koodivinkki antaa vinkin lukijalle mahdollisuuden tutkia koodin toimintaa kokeilun ja erehdyksen kautta, kun taas juuri ja juuri toimiva on sitä vastoin huono opetusväline.
- Onko vinkki itse kirjoitettu? Opaskirjoista ja toisilta sivustoilta kopioituja vinkkejä ei Putkassa erityisemmin suvaita, koska kopiointi viittaa lisääjän taidottomuuteen ja asiantuntemattomuuteen. Lisäksi tällainen toiminta saattaa olla tekijänoikeusrikos.

Juhko [14.06.2007 21:09:26]

#

Minun vinkkini (tai siis ainakin toinen niistä):

- Olen keskinkertaisen kokenut käyttämässäni kielessä (QBasic).
- Pienen muokkauksen ei pitäisi olla haitaksi, ja lisäsin vinkkiin (muistaakseni) mahdollisimman paljon kommentteja ja tein selkeää koodia.
- Vinkki on itse keksitty, suunniteltu, koodattu ja kirjoitettu.

Metabolix [14.06.2007 21:14:18]

#

Juhko kirjoitti:

Minun vinkkini — —

— — ei muistaakseni sisältänyt mitään kovin huomionarvoista vaan oli juurikin aloittelijan näpertelyä. Ei toki millään pahalla. ^^

Juhko [14.06.2007 21:22:27]

#

Ok, mutta kommentoitko varmasti oikean vinkin? Meinasin tuolla siis vinkkiäni Hajottamisefekti.

Antti Laaksonen [14.06.2007 21:27:41]

#

Koodivinkkien julkaisusta oli puhetta aivan äskettäin.

Tuossa keskustelussa mainitsin jo, että

Antti Laaksonen kirjoitti:

- - tulevaisuudessa on näkyvissä järjestelmä, jossa moderaattorit päättävät yhdessä koodivinkin kohtalon.

Tähän järjestelmään ei ole vaikea lisätä ominaisuutta, että koodivinkkien lähettäjät saavat moderaattorikunnalta kunnollista palautetta vinkeistään (hyväksymättömistä ja miksei myös hyväksytyistä). Koodivinkkien hyväksyntä on aiheuttanut siksi paljon keskustelua, että "tulevaisuus" voi koittaa piankin.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta