Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java: Pelisilmukan rakenne

kpzpt [12.06.2007 16:05:39]

#

Hei!

olen siirtymässä Java2D koodista JOGL kirjaston käyttöön..
aina kun ennen käytin Java2D kirjastoa oli pelilooppini rakenne seuraavanlainen..

while ( gameruns == true )
{
    lue_nappis ();
    vaihda_peli_koordinaatit ();
    piirra_grafiikat_canvakseen ();
}

nyt kun siirryin JOGL kirjaston käyttöön en enää koe Java2Dn kaltaista varmuutta peli looppini kanssa, JOGLissa on käytössä ANIMATOR luokka joka ainakin minusta vähän sotkee asioita ( vaikka on kenties ihan hyvä olla olemassa, vai tulisiko siintä luopua ),
kysymykseni onkin minkälainen olisi "OIKEA" pelilooppi JOGLin kanssa, eli miten tulisi nuo Java2Dn näppis_koordtit_canvas functiot sijoittaa JOGLin kanssa..
en ole saanut esim. threadeilla pelistäni sulavaa, koordinaattien vaihto yksi thread ja ruudun piirto toinen jne..

miten/minne tulisi sijoittaa ylläolevat functiot JOGLin kanssa,

kiitos,

JariTapio / Helsinki

Metabolix [12.06.2007 16:10:27]

#

En aivan täsmälleen JOGLia tunne, mutta onko tuossa järjestyksessä jokin erityinen ongelma? Noin se olisi nähdäkseni järkevää tehdä. Oikein modulaarisessa systeemissä funktiot voisi korvata aiheisiinsa erikoistuneilla luokilla.

kpzpt [12.06.2007 18:08:40]

#

JOGL Animatorin käyttö yhdessä muitten Threadien kanssa on vähän sotkenut rutiinejani, ongelma kuitenkin ratkaistu, ihan itse vieläpä,

minulla on tällä hetkellä sulava peli runko, taikasana oli "polling" ja se että kun kutsuin coortinaatio muutoksia toisesta threadista niin se aiheutti Animatorin kanssa vähän ongelmia, kiersin ongelman kieltämällä koordinaatio muutokset ruudun piirto rutiinien ajalle ja nyt kaikki ohjelmani toimivat "PC" sulavasti..

kiitos,

JariTapio / Helsinki

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta