Miten Saa Tehtyä Käyttöjärjestelmän Qbasicilla?
Mulla On Qbasic 7.1
Ootko tosissas?
voin olla
Riippuu nyt vähän mitä tarkoitetaan käyttöjärjestelmällä. Periaateessahan QBasicilla käännettävät ohjelmat ovat DOS-ohjelmia, joten niitä pyörittävä käyttöjärjestelmä on DOS tai jokin sitä emuloiva viritys. Varsinaisen käyttöjärjestelmän sijaan voit kuitenkin yrittää tehdä DOS-pohjaisen käyttöliittymän.
No Huh Huh Onpas Sinulla Kovat Suunnitelmat :o
Käyttöjärjestelmä on QBasicilla mahdoton, mutta Fake OS on eri asia. Jos haluat tietää lisää, pistä haku- kenttään Fake OS. Suosittelen ensin myös tutkimaan omaa fake os:siani, jonka olen tehnyt Qbasicilla. Lisää tietoja saat Fixmix:istäni(joka on fake os:sinni nimi) Tästä
Fixmix_x ei ole täydellinen, mutta voit aina tehdä paremman! :-D
onko fixmix:istä Vanhempia Versioita Gamehouse?
Odotas...
Täytyy kaivaa hakemistoja...
[muokkaus]
No nyt löytyi!
Löysin version 5! Jostain syystä v. 3:sta ei löytynyt, mutta lienee Windowsin oikkuja... Tosiaan, löysin viitosen. Sen voit ladata exenä Tästä
Lähdekoodit voit pyytää sähköpostitse minulta: gamehouse@luukku.com
Tehty Qbasic 7.1:sellä!
Miten mä voin poistaa tuon Fixmix_5_BETA2:sen?
Vaikka käynnistin koneen uudelleen, tulee virhe poistoa yrittäessä "...Lähde- tai kohdetiedostot ovat käytössä...", eikä se ole päällä.
JussiR kirjoitti:
Miten mä voin poistaa tuon Fixmix_5_BETA2:sen?
Vaikka käynnistin koneen uudelleen, tulee virhe poistoa yrittäessä "...Lähde- tai kohdetiedostot ovat käytössä...", eikä se ole päällä.
Lataa ohjelma nimeltä unlocker assistant
Ei auttanut.
Mutta teinpäs tälläisen ohjelman ja sain sen pois. :)
Private Sub Form_Load() Me.Hide 'Tarttee KillApp moduulin KillApp "explorer.exe" KillApp "Fixmix_5_BETA2.exe" Kill "C:\Documents and Settings\Jussi\Työpöytä\Fixmix_5_BETA2.exe" End End Sub
Tuosta tulikin idea että voisin tehdä Unlocker Assistant - tyylisen ohjelman. :D OFFTOPIC
EDIT: Tein jo: http://www.jrantala.com/TryToUnlockAndDelete.exe
entäs jos joku muu ohjelma kuin explorer.exe varaa kyseistä tiedostoa?
tesmu kirjoitti:
entäs jos joku muu ohjelma kuin explorer.exe varaa kyseistä tiedostoa?
Tuossa mun ohjelmassa saa itse valita sen mikä sitä varaa. Eli ei kumminkaan yhtä hyvä ole kuin Unlocker Assistant.
Mutta tuossa Fixmix tapauksessa sitä varasi explorer.
Entäs jos ei tiedä, että mikä sitä varaa?
tesmu kirjoitti:
Entäs jos ei tiedä, että mikä sitä varaa?
Sitten joudut käyttämään Unlocker Assistantia.
Tää ei oikein liity käyttöjärjestelmään..
[offtopic]Aika hieno, (tuo TryToUnlockAndDelete) mutta en käsitä,
miksi Fixmix_5_BETA2 ei poistu... :( Pitääpä koettaa itse.[/offtopic]
[muokkaus]
Hmm... Se poistui hyvin. Sitten sinun koneessasi on jotain häikkää, JussiR.
Joskus kun Qbasicilla tehdyn ohjelman suorittaa työpöydällä se linkittyy jotankin ihmeellisesti explorer.exeen eli pari vinkkii:
Älä suorita niitä työpöydällä ja jos suoritat niin unlocker toimii kyllä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.