ide: SharpDevelop 2.1
Vähän huono otsikko tälle viestille mutta kuiteski:
Tarkoituksena olisi tehdä kevytselain C#:lla (pitkä projekti), mutta ensin harjoittelen vähän. Olen tehnyt jo WWW-selaimen tuohon ohjelmaani, mutta miten sen osoitteen vaihtaminen itse ohjelmasta kävisi. Onko se edes mahdollista? Ylälaidassa olisi textbox johon kirjoitetaan urli ja sitten selain siirtyy kyseiseen osoitteeseen.
onko se mahdollista, jos on, miten se tapahtuu, onko se vaikeaa??
No on se vaikeaa. Et voi "siirtyä" jollekin sivulle vaan sinä lataat osoitteesta tarvittavat htm ja mahdollisesti css, php yms tiedostot, käyt läpi kaiken sisällön ja sitten alat piirtämään sivua näytölle. Ja tämä kaikki pitää tehdä mieluiten W3C:n standardien mukaisesti mihin ei varmaan yksikään selain ole vielä 100% pystynyt. Tai ainakaan IE ei ole pystynyt. Mutta joo, jos et ole jo alan rautainen ammattilainen niin aika kovan projektin olet itsellesi ottanut.
Mutta voithan kokeilla toki... Google (\o/) löysi esim. tällaisen tutoriaalin joka kertoo miten voit ladata jonkun osoitteen sisällön käsittelyä varten. Eli latailet tekstin ja sitten alat käymään sitä läpi ihan C#:n perusmenetelmillä, etsit sieltä esim. otsikot, leipätekstit, kuvat jne ja näytät ne. Ennen sitä toki katsot määritteleekö sivu missä ja miten ne pitää näyttää (fontti, koko, sijainti, väri jne) ja sitä rataa.
http://www.geekpedia.com/tutorial175_Getting-web-page-content-and-headers.html
Eli taidan unohtaa tuon webbibroswerin...
Codeprofile kirjoitti:
Olen tehnyt jo WWW-selaimen tuohon ohjelmaani
Minä ymmärsin tuon pätkän niin, että Codeprofilella on joku (IE-)komponentti, jolle voi sanoa, "tässä on osoite, tää kaikki nämä Tumpelon mainitsemat asiat mun puolesta".
Jep. Siinä on ie-komponentti, mutta täysin omalaatuiseen kevytselaimeen ei riitäkkään mikään klooniselain. Ja jos kerran omalaatuiseen selaimeen tarvitsee jokaiset koodinpätkät tulkinnat ja niiden tulostus näytölle niin ei mun taidoilla siitä tuskin tulisi mitään.
Omalaatuiseen selaimeen riittää omalaatuinen ulkoasu. Käsittääkseni IE-komponentti parsii sivun näyttämiskelpoiseksi. Jos koodinpätkiä tulkitaan omalla koodilla, ollaan tekemässä omaa selainmoottoria. Mozillan selainmoottori Gecko on myös käytettävissä. Korjatkaa, jos puhun ihan höpöjä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.