Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: VB6 Ideoita

JussiR [06.06.2007 22:07:07]

#

On meinannut jäädä tämä ohjelmointi harrastus, kun en keksi mitä koodaisin.
Joten oliskos jollakin idea jonkin pikku-ohjelman tekoon?

osku91 [06.06.2007 22:59:55]

#

Sama ongelma on myös mulla

Grez [06.06.2007 23:18:51]

#

Mulla olis miljoona asiaa mitä pitäis koodata (okei, no vähän liioittelin) mutta tuskinpa niitä kukaan muu on kiinnostunut koodaamaan. Ja tietysti yksi ongelma on, että useimpien kohdalla luulen, että teen ohjelman itse nopeammin kuin selitän toiselle mitä sen tarkalleen ottaen pitäisi tehdä.

Jos ette ole vielä tuolla putkapostissa olevaa pähkinää tehnyt, niin se voi olla aika hauska. Itse tein anagrammiryhmähaun ja sanaketjun bruteforce-haun VB6:lla. Sinänsä optimaalisen sanaketjun löytämiseen tarvitsisi paremman algoritmin, mutta ihan noiden perusjuttujenkin tekemisessä vierähtänee helposti pari varttia.

Noh, tässä yksi idea jos oikeasti on tekemisen puutetta:

Numeroiden lukeminen paperista.

Eli paperissa on aina samalla fontilla kirjoitettuja numeroita samoissa kohdissa, mutta valitettavasti normaalit OCR-ohjelmat lukee ne huonosti. Sekoittaa mm 7 ja 1 keskenään vaikka ne on hyvinkin erinäköisiä paperilla. Lisäksi numeroiden välissä olevat pystyviivat sekoittavat tunnistusta.

Itse tekisin (jos olisi aikaa) sen niin, että ohjelmalle saisi määrittää missä kohti paperia numerot sijaitsevat ja opettaa käytetyn fontin ja ohjelma sitten skannaisi skanneriin laitetun paperin WIA:lla ja laittaisi numerot tietokantaan automaattisesti.

Itselleni tarve olisi lähinnä noiden Sampopankin pankkitunnuskorttien skannaamiseen, mutta varmaan muitakin luovia käyttötarkoituksia kotitekoiselle ja kustomoitavissa olevalle OCR-palikalle voisi löytyä.

K_L [07.06.2007 08:08:39]

#

Tehkää areena 4:n kaltainen peli.

Merri [09.06.2007 20:06:58]

#

Areena 4:n tapainen peli olisi kyllä aika kova juttu. Areena 5 ei ollut niin kiva, ja toisaalta kuitenkin kaipaisi jotain lisää siihen peliin. Itse olen miettinyt että värkkäisin joskus nettiin vastaavantyylisen pelin, mutta ei ole ollut aikaa semmoiselle.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta