Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java: Mikä 3D kirjasto peliini...

Sivun loppuun

kpzpt [05.06.2007 11:58:12]

#

Hello!

Olen ammatiltani persoona joka ei käytä tietokonetta työssäänsä lainkaan,
jotenka on tullut monenlaista uutta sanaa ja termiä opeteltua kun on näitä netin Java tutorialeja selaillut..

nyt kun olen useamman kuukauden opiskellut Javaa niin olen oppinut luokkien käytön, muuttujat, ikkunat ja graphics2Dn..

oppimallani olenkin sitten tehnyt ensimmäistä peliäni JCaveGame -
web start - http://www.5mingames.eurojari.net/jcavegame/JCaveGame.jnlp -

en usko että peliä saa enää paljoakaan sulavammaksi ja näyttävämmäksi Java2Dllä
jotenka olen päättänyt siirtyä 3D maailman textureitten ja lookatin käyttöön.

kysymykseni ovat tässä

mikä 3D kirjasto olisi paras peliini ja helpoin oppia ??
mikä 3D kirjasto olisi sivujani selaavan henkilön kannalta paras ??( eli binaarit sisältyisivät lopulliseen .jar fileeseen , applet taikka webstart, ei ylimääräistä kirjasto installointia ? )

kuulostaako tuo kenties LWJGL lältä ??

kiitos:

JariTapio / Helsinki

Olga [05.06.2007 21:17:55]

#

En itse kysymykseen osaa vastata, mutta mielelläni olisin testannut tuota tekemääsi peliä. Erroria kuitenkin pukkasi käynnistyksen yhteydessä:

java.lang.ClassCastException: sun.awt.image.DataBufferNative cannot be cast to java.awt.image.DataBufferInt
	at jcavegame.JavaGame.kuvaPut(JavaGame.java:715)
	at jcavegame.JavaGame.upDateKuvaGame(JavaGame.java:750)
	at jcavegame.JavaGame.<init>(JavaGame.java:260)
	at jcavegame.JavaGame.main(JavaGame.java:783)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
	at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)
	at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
	at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:597)
	at com.sun.javaws.Launcher.executeApplication(Launcher.java:1205)