Miten saadaan tehtyä seuraavanlainen internet moninpelattava peli ohjelmoinnin kannalta? Pelin ideasta ei ole vielä tietoa. Siihen tarvittaisiin ilmeisesti jonkinlainen serveri ja olisikohan mahdollista, että oma koneeni toimisi serverinä. Tämä olisi sitten seuraava suurempi projektini:
- Kone 700MHz, Windows 98/Xp ja Linux, ADSL
- Kieli on Java
- Kaksi erillistä ohjelmaa: Serveri, ja Asiakasohjelma Applettina selaimessa
Itse toteuttaisin tuon Visual Basicilla mutta tee kuten itse haluat. Sun tarttee vaan päättää tunnistettavat käskyt, esimerkiksi "move Jaakko, 2,3" tarkoittaisi Jaakon ukkelin uusia koordinaatteja Eli toisinsanoen: "KÄSKY PELAAJA, X, Y". Ja toiseksi sun kone pitää olla julkinen serveri, ja palomuurin hankintaa kannattaa harkita tosissaan.
Ja parempi olisi jos kone olisi kokoajan päällä eikä tyyliin 10 minuuttia päivässä.
Java on siitä hyvä, että se toimii lähes kaikissa käyttöjärjestelmissä ja siinä on valmiina lähes kaikki tarvittavat metodit verkko-ohjelmointia varten. Kirjottelin tuossa jo Serveriohjelman alkua ja sain jopa yhteyden samalta koneelta :). Tuo serveri onkin juuri se yksi hankala ongelma. Pitäisi varmaan yrittää saada se pyörimään jonkun firman palvelimelle, kun en taida omaa konettani saada julkiseksi.
Onko kellään hyviä pelin ideoita kun en oikein millään itse keksi?
Sen tulisi olla:
-2d grafiikalla toteutettava
-reaaliaikainen, mielellään joku toimintapeli(ei strategia tai roolipeli)
-yksinkertainen, toimiva ja kiinnostava
väännä joku molez/liero -tyyppinen peli... ;-D
Vilikki - ei muuten mitenkään hono idea - itseasiassa todella hyvä. Monia pelaajia...aseita voisi löytyä kentästä hmm. pitääkin alkaa suunnitella.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.