Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Nintendo DS -mielipiteitä

Sivun loppuun

gamehouse [07.05.2007 15:52:18]

#

Tämän viestin kirjoitin Nintendo DS:än Bowser- nettiselaimella! No, mennäämpä itse asiaan: Mitä mieltä olette Nintendo DS- käsikonsolista?

Grez [07.05.2007 15:57:29]

#

Mielipiteeni: Nintendo DS on aivan hanurista, Nintendo DS Lite on OK.

Lebe80 [07.05.2007 16:53:43]

#

Ds Lite on omaa sydäntä lähellä.

Mikäs sen parempaa kuin nousta kotokoneen ääreltä ja ottaa DS kätösiin ja mennä röhnöttään soffalle. Pelitkin on mielestäni loistavia, vaikka mukaan mahtuu kakkosluokan täytepelejäkin (jotka peli-idealtaan ja toteutukseltaan muistuttaa internetissä pelattavia selainpelejä). Aikoinaan DS:ää kritisoitiin sen "tuhnusta" tehosta, joka mielestäni on toisarvoinen asia pelien sisällössä.

Jos DS:n omistaa, kannattaa tsekata seuraavat pelit:
EA Fifa 07
New Super Mario Bros.
Kirby Squeak Squad
Hotel Dusk: Room 215
Animal Crossing - Wild world

petrinm [07.05.2007 19:15:49]

#

Netissä on käyty kauheasti käden vääntöä Nintendo DS:ssän ja Sony PSP välillä että kumpi on parempi. Itse omista PSP:n ja ajattelen tietenkin että se on parempi kuin DS. Oma mielipiteeni DS:stä on se että onhan se hieno kun siinä on kosketusnäyttö, mutta entä pelit. Ne eivät ole aina kovin laadukkaista ja niitä löytyy vain pienellä genrelle. Tämän genren pelaajille tämä on hyvä. Pelit ovat omaperäisiä kosketusnäytön kanssa, mutta tätä suoraan tukevia ja hyviä pelejä ei ole kauheesti.
Samaan mieltä olen osakseni Wiin kohtalosta. Hieno, hauska ja hyvä keksintö tämä Wiin ohjain, mutta se tahtoo jäämään vähän yksitoikkoiseksi kun mietitään mihin peleihin se sopii. Jos halutaan tehdä kaikenlaisia peljä, joudutaan pakosti tekemään radikaaleja muutoksia pelattavuuteen, joka ei taas kiehdo kaikkia pelaajia.
Nintendo haluaa selvästi erottua Sonyn ja Microsoftin tuotteista, mutta en osaa sanoa onko tämä hyvä vai huono.
Sony ja Microsoft haluaa pitää taas oman pelaaja joukkonsa ja kaunistelee konsoleitaan perä jälkeen.
Kaikki olkoon sitä mieltä mitä haluaa!

Itse olen valitsin psp:n sen takia että siinä on ensinnäkin isompi näyttö, joka soveltuu useamman eri tyypin peleihin. Toiseksi sen netti, musiikki ja elokuva/video ominaisuudet kiehtoivat. Näitä voi tietenkin tehdä myös DS:sällä, mutta PSP tuntui silti paremmalta avoimmuutensa puolesta. Tietysti takana hankinnassa oli mahdollisuus pelailla ilman mitään suuria kuluja ja tietysti vähän lain varjopuolella. Eli psp:n homebrew ohjelmat ja isot ilman mod-piirejä. En aijo mainostaa tätä sen enempää. piste.

Tämä loppu meni vähän kauaksi DS:ssästä, mutta anti olla.

Gwaur [07.05.2007 22:05:22]

#

DS Litehän on ymmärrettävästi pienempi ja ehkä mukavempi käyttää ja katsella kuin tavallinen DS, mutta onko näillä kahdella joitakin merkittäviä eroja esimerkiksi pelitarjonnan tai suorituskyvyn suhteen?

Grez [08.05.2007 09:39:00]

#

Ei ole eroa pelitarjonnan suhteen. Suorituskyvyn suhteen prossussa ei ole eroa, mutta näytössä on. DS Liten näyttö on himmeälläkin asetuksella merkittävästi kirkkaampi kuin DS:n näyttö ja muutenkin parempi.

Merri [08.05.2007 14:09:39]

#

Akkukesto on myös Litessä parempi, mutta äänenvoimakkuus ei ole yhtä vahva, toisaalta Liten äänet eivät rätise missään vaiheessa, vanhassa DS:ssä esim. laitettaessa virrat päälle ja pois kuului ylimääräinen parahdus.

DS:n pelitarjontaa taas on laidasta laitaan, toisin kuin petrinm väittää: vaikka jo pelkästään sen takia, että DS tukee myös GBA-pelejä (ja siten GBA Movie Playeriä, jolla saa NES- ja GB-pelit toimimaan...). Metacriticissä täysin omaperäisiä DS-pelejä 20:n parhaaksi arvostellun joukossa on 7: ja tietysti lähes kaikki sellaisia, ettei niitä edes voi toteuttaa muille laitteille ilman radikaaleja muutoksia pelimekaniikassa.

Mitä PSP:hen taas tulee, niin sillehän ei ole paljon muuta kuin PS2-käännöksiä pelitarjonnassa, harvoin tulee mitään oikeasti erilaista ja omaperäistä. Asiaa voi kurkata vaikkapa Metacriticin kautta: http://www.metacritic.com/games/psp/ - 20:n keskimääräisesti parhaaksi arvostellun pelin joukossa on vain kaksi peliä, jotka eivät ole sukua tai käännöksiä muilla konsoleilla julkaistuille peleille (Lumines ja LocoRoco). Laitteen akkukesto on sitten jotain aivan kauheaa...

Lebe80 [08.05.2007 16:31:23]

#

Ihmettelin oikein mitä petrinm mainitsi DS:n pelien kuulumista "vain tiettyyn genreen". DS:n pelitarjonta on hyvinkin monipuolinen, kun taas PSP:stä tulee ensimmäisenä mieleen autopelit.

Tumpelo [08.05.2007 18:26:52]

#

Minulla ei ole DS:ää eikä myöskään PSP:tä mutta DS Lite kyllä houkuttelisi. Ehkä ostan sen joskus alelaarista... Toki sille on hyviä pelejä mutta kovasti himottaisi taas pelata legendoja Gameboy Color pelejä kuten Pokemon. :D Ilmeisesti ne siis toimivat DS:llä kun värkkäilee?

PSP:n peleistä: täyttä paskaa. PS2:n huonoimmat pelit PSP:lle käännettynä. Final Fantasy VII kun tulee PSP:lle niin nostan hattua.

Gwaur [08.05.2007 18:29:22]

#

petrinm kirjoitti:

Samaan mieltä olen osakseni Wiin kohtalosta. Hieno, hauska ja hyvä keksintö tämä Wiin ohjain, mutta se tahtoo jäämään vähän yksitoikkoiseksi kun mietitään mihin peleihin se sopii. Jos halutaan tehdä kaikenlaisia peljä, joudutaan pakosti tekemään radikaaleja muutoksia pelattavuuteen, joka ei taas kiehdo kaikkia pelaajia.

Kyllähän liikkeentunnistusohjain sopii hyvin esimerkiksi autoilupeliin, tappelupeliin, keilailupeliin, nyrkkeilypeliin, miekkailupeliin, kalastuspeliin, kapellimestaripeliin, kokkipeliin, eläimenhoitopeliin, kaupunginhoitopeliin, palapeliin, ammuntapeliin, jääkiekkopeliin, ongelmanratkaisupeliin, tasohyppelypeliin, virtuaalielämäpeliin, golf-peliin, rakentelupeliin, romutuspeliin, korttipeliin, parapara-peliin ja väistelypeliin.

Muutenkin Wiimoteen saa lisäosana perinteisen pad-ohjaimen. Padin avulla voi myös hyvin kokeilla Wiin toista merkittävää ominaisuutta: vanhojen pelien toimivuutta.

Cornix [08.05.2007 18:44:36]

#

Niin ja täytyy muistaa vielä, että erillisen pad-tyyppisen ohjaimen lisäksi Wii tukee kaikkia GameCube-pelejä suoraan. Tarjonta on siis laajempi kuin pelkkää Wiimote-perusohjainta käyttävät pelit.

Itse aiheeseen liittyen: oon ite pelaillu kavereitten DS Liteillä lähinnä LAN-tapahtumissa, ja käsikonsolinahan se on mitä mahtavin. Kosketusnäyttö toimii ohjaustapana todella hyvin ja langattomat moninpelit WLAN:lla ovat käteviä. Meteos ja Mario Kart oli kivoja useamman pelaajan kesken.

Playstation Portablesta tulee minullekin ensimmäisenä mieleen vahvoilla 3D-grafiikkoilla varustetut auto- ja mättöpelit, vaikka en itse konsolia ole päässyt omin käsin testaamaan. Nähnyt kyllä olen.

Dude [08.05.2007 20:58:08]

#

Mun yhyrellä kaverilla on tavallinen ds ja se on ihan hyvä. Mäki hankkisin jos sais rahat siihen. Sillehän on myös enemmän pelejä.

Lebe80 [09.05.2007 10:33:19]

#

Enemmän pelejä kuin DS Litelle(?!) vai PSP:lle?

macci [21.05.2007 18:05:25]

#

Itse en omista, enkä halua omistaa nintendo ds tai ds liteä. Kaverillani on ollut ds noin vuoden ja sen kosketusnäyttö alkaa olla aika lunastuskunnossa. Toisaalta laitteen hinta on aika halpa, mutta silti on semmoinen outo maku suussa kun kaupassa kävelee nintendon hyllyjen ohi.

Merri [21.05.2007 22:32:51]

#

[macci]: se on vaan omaa tyhmyyttä jos ei hanki näytönsuojia, joita saa varsin edullisesti :) Niitähän on kaiken maailman NuShieldejä ja muita jotka vaan asennetaan näyttöjen päälle ja näytöt pysyvät sitten loistavassa kunnossa kovassakin käytössä. Jos näytönsuoja menee ylinaarmuuntuneeksi/häiriväksi, niin sitten vaan uutta näytönsuojaa kehiin.

macci [22.05.2007 16:32:16]

#

Kaveri valitteli että suojilla kosketusnäytön tuntoherkkyys olisi mennyt, ja hänen olisi pitänyt painaa kovempaa. Mutta ei kai se paljon haittaa jos pikkuisen painaa enemmän ja näyttö pysyy kunnossa :D.

Merri [23.05.2007 09:31:16]

#

En tiedä onko merkeissä eroja, mutta en huomannut eroa tuntoherkkyydessä vanhan DS:n ja uuden Liten välillä (Liteen asensin näytönsuojan saman tien, vanhassa DS:ssä ei ollut kun sitä hankkiessani suojia ei vielä mistään saanut).

miiro [31.05.2007 20:23:27]

#

Omakohtainen kokemus DS:n näytönsuojista on hyvä. Tuli tässä pikkuveljen Liteen askarreltua ihan perus piirtoheitinkalvosta just sen näytön kokonen pala. Nätisti se siihen pikku syvennykseen asettuu, eikä se kosketustuntuma oikeasti muutu mitenkään. Eikä se siitä edes tipu, vaikka se ei ole siinä millään kiinni.

Mieluiten ottaisin jonku Nokian intternettabletin. Varmaan niihinkin btw jotain emulaattoreita on ku kerta vapaa unix-kehitysympäristö.

Tumpelo [02.06.2007 20:27:01]

#

Tässä kyllä olis aika painava peruste hommata PSP: http://www.youtube.com/watch?v=CW4m0gkei9k

Pitää kai joskus kaivella alelaareja... <3


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta