Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: C:lle muistia

Sivun loppuun

DrDeath [04.05.2007 23:42:17]

#

Jaoin ennen vistan asentamista kovalevyni 20Gt-osioon ja loput toiseen. Nyt pitäisi jotenkin saada lisää muistia C:lle, koska jotkin ohjelmat menevät melkein väkisinkin sinne, eli voiko kovalevyn osioida uudelleen menettämättä tiedostoja vaikka esim. ottamalla tyhjää tilaa käyttöön C-osioon?

Nicodemus [05.05.2007 00:06:18]

#

Pitäisi onnistua ainakin esim Partition Magicilla helposti, mutta varmista asia nytten vielä jostain. (Muistasin ainakin itse tehneeni noin WINXP:llä, tuskin on erilainen Vistalla.) Partsamatikki ei ole ilmainen, mutta saattaa olla muita saman asian ajavia ohjelmia ilmaisena. (Itse en tiedä yhtään, joten jos joku tiätää niin voisi laittaa tänne osotteen.)

Edit: Muista varmistaa asia jostain ennenkuin alat touhuumaan. :)

DrDeath [05.05.2007 00:19:01]

#

No pääasiassa olenkin varmistamassa sitä juuri täällä, tiedän kyllä miten levyt osioidaan.

Nicodemus [05.05.2007 15:45:53]

#

Ai ok. :)

tgunner [05.05.2007 16:40:53]

#

Kannatta varmuuskopioida tiedostoja, jos käyttää tuota Partition Magicia, koska mulla ainakin on vähän huonoja kokemuksia. Menin joskus asentamaan Ubuntun Windows XP:n kaveriksi ja minun logiikkani taisteli Ubuntun asennusohjelman kiintolevytilapalkin logiikkaa vastaan ja heitin Windowsille Ubuntulle tarkoitetun määrän tilaa. Noh, meni paikat ihan jumiin ja sitten Partition Magic (tai minä) kusi loput hommasta. Siinä meni vaikka mitä mielenkiintoista, mutta ainakin opin kantapään kautta. :>

squid [05.05.2007 21:16:34]

#

Tuohan on aina loistavaa siinä, kun hävittää jotain tärkeetä koneella vaikka sitten oman virheen takia... tuppaa nimittäin olemaan helvetin hyvä opetus-metodi.

DrDeath [06.05.2007 17:12:17]

#

Noniin, nyt on C asemalla taas tilaa... ensinnäkin partition magic ei toimi vistalla eikä koneessa ole muutenkaan korppu asemaa, joten lähdin hakemaan infformaatiota netistä ja löysin sivun jolla hehkutettiin, että partition magic ei toimi vistalla kun sitä ei enää tarvitse vaan vistasta löytyy oma osionti ohjelma. Noh aloin räplätä sitä ja kun kaikki muisti oli jo osioissa niin vapautin muistia d-asemalta, jolloin vähän ajan kuluttua tuli se kuuluisa sininen ruutu tai mikä lie nimeltään ja kone sammui. Kun käynnistin koneen taas niin tuli vaikka kuinka monta virhe ilmostusta, että ei ole olemassa d-asemaa... vistan osiointi ohjelmassa kuitenkin näkyi c-asema 20Gt - 367 Gt - Vapaana 20 Gt ja vaikka mitä tuolle 367 Gt:n osiolle yrittikin tehdä niiden sammumattomien virhe ikkunoiden alta pomppi vain lisää virhe ilmoituksia. Noh, päätinpä sitten alustaa koko p*skan ja nyt vistalle on varattu tuo yli 350Gt:n osio ja töille sun muille 20Gt... Että näin, toivottavasti tästäkin oli apua niille, jotka sattuvat samanlaisen ongelman keskelle...

Nicodemus [06.05.2007 20:53:10]

#

Eihän partition magic välttämäti tarvitse korppuasemaa jos ottaa hiemman suuremman riskin ja jättää tekemättä rescue diskit...??? Näyttää siis siltä että ei ne Vistan omatkaan osiointi ohjelmat paljoa partsaa varmempia ole...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta