Niin, saako 8-bittiset (256 väriä) PNG:t toimimaan SDL_Imagella? Nyt ne kaatavat ohjelman. 24-bittiset toimivat kyllä.
GLuint texttext; SDL_Surface *text_pinta; text_pinta = IMG_Load("fontti.png"); glGenTextures( 1, &texttext ); glBindTexture( GL_TEXTURE_2D, texttext ); glTexImage2D( GL_TEXTURE_2D, 0, 4, 512, 16, 0, GL_RGBA, GL_UNSIGNED_BYTE, text_pinta->pixels );
No ei varmasti ainakaan saa GL_RGBA:na ladattua sitä GL-tekstuuriksi. Käytäpä tekstuurin asettamiseen tätä funktiota (tai tee oma vastaava), niin säästyt sopivan formaatin etsinnältä.
No pitänee sitten tyytyä 24-bittisiin, kun ei taidot riitä eikä viitsi copypastekoodata.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.