Visual Basic .NETissä erilaisten kirjastoiden sisällyttäminen koodiin on todella helppoa, esim:
Imports Microsoft.DirectX.Direct3D
Kysymys kuuluukin: miten ohjelma löytää kyseisen DLL:n? Liitetäänkö DLL käännösvaiheessa EXEen?
Eli tarvitaanko .NETillä tehtyjen DirectX sovellusten suorittamiseen mitään muita erillisiä DLL:iä, paitsi ne mitkä tulee alkuperäisen DirectX -paketin mukana ja toimiiko nämä sovellukset kaikissa Windows-järjestelmissä?
Heippa Aweiz!
Käännettäessä sun tekemää ohjelmaa kääntäjä nappaa osoitetusta nimitilasta tarvitsemansa assemblyn ja tekee siitä sit manifestin...
.NET työkaluilla on mahdollista tehdä tämä sama käsin, elikä voit erotella nimitilasta tarvisemasi kaman ja käänttää siitä vain ohjelmasi tarvitsevat ominaissuudet omaksi assemblyksi. (Kontekstissä on määriteltävä lähde eli ~ referenssi)
EDIT: x64/Vistassa alkaa pelittään
Tarkoitatko sitä, että NETillä tuotettuihin EXEihin ei tarvitse tehdä mitään toimenpiteitä; ne toimivat sellaisinaan kaikissa Windowsin järjestelmissä?
EDIT: ihmettelen, koska tekemäni DLL:n koko (24kt) tuntuu pysyvän samana vaikka kuinka sinne lisäisin funktioita.
Heippa Sweiz!
En tarkoita... .NET Framework alustalla pelataan, jota käsittääkseni löytyy re-distributable paketteina tai sitten ei... Kun pelaat DirectX:n kanssa niin DirectX End User Runtimes paketti pitäisi olla myös käytössä...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.